Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverkskort til bærbar pc

Anbefalte innlegg

heisann.

jeg skal mest sannsynelig bestille en bærbarpc fra dell.

denne pc'en har ikke w-lan slik den er til vanelig men jeg skal ha det før eller siden. så det jeg lurer på er om jeg tjener på å velge det på dell sine sider(

Dell Wireless 1370 802.11b/g Mini PCI Card [legg til 500,00 kr eller 19,-/måned1]) og får det med med en gang (500,- + i prisen) eller om jeg skal kjøpe et eksternt senere.

hvor mye koster et eksternt kort?

vil jeg tjene på å få dell til å sette inn kortet og betale 500,- mer, eller vil jeg tjene på å kjøpe et eksternt etter en måned eller to? kom gjerne med forslag til eksterne kort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker 3com usb2 nettverkskort på laptopen jeg sitter på nå, aldri vært noe problemer med det..

Edit: Bare ikke bruk "forlengeren" som følger med, er bare på 2cm og skal hjelpe med å stille inn usb2 kortet men mister ganske så mye signal med den (prøvd 2 stk)..

Endret av nahojdat
Lenke til kommentar

ok takk for infoen. det går ann å koble seg på alle w-lan "senendere" med det? og den passer i en vanelig usb port? hvis det gjør det, velger jeg heller å invistere i et slikt et, og spare 100,- enn å kjøpe hos dell. da kan jeg uansett også dra rundt på nettverkskortet og bruke det i andre pc'er.

ps: følger det med drivere, eller er de interigert i windows?

Lenke til kommentar

Har desverre null erfaring med det merket utenom et pci nettverkskort (ikke trådløst) som funker helt uten problemer (noe det interne ikke gjør)..

En ekstra fin ting med softwaren fra usb2 nettverkskortet er at programvaren har klar kobling pc til pc med bare å klikke på en knapp ;)

Så det kan lønne seg å ha 2 stk..

Edit: ps: om det blir Dell inspiron 2200 du skal bestille så kan det være kjekk info at det er akkurat sånn jeg sitter og skriver på nå, med 3com usb2 nettverkskortet ;)

Så det er ihvertfall garantert ingen samarbeidsproblemer med de..

Ps: laptopen er ganske så bra til prisen..

Endret av nahojdat
Lenke til kommentar
Edit: ps: om det blir Dell inspiron 2200 du skal bestille så kan det være kjekk info at det er akkurat sånn jeg sitter og skriver på nå, med 3com usb2 nettverkskortet ;)

Så det er ihvertfall garantert ingen samarbeidsproblemer med de..

Ps: laptopen er ganske så bra til prisen..

oi, så flott! takker for infoen :)

Lenke til kommentar

sitter selv om inspiron 2200 selv nå, funker fint med mini-pci i den. bruker selv et med atheros chipset så jeg kan sniffe wlan :)

For og komme til den er litt jobb, først slå skjermen så den står i gjen, så ved henglsen til skjemern er det 1 spor på ca 1mmX3-4mm den skal vippes ca 2-3mm opp så du hører "klikk" på vær siden,

så åpner du skjermen helt opp, så den ligger rett ut, da kan du ta av den som ligger over keybord. så kan du lett ta ut keyborde, så er det skurer som er markert med : M2.5x5 er 4 av dem og en skrue ved motsatt hjørne av skruene, så bare løfte opp plata. og du ser mini-pci slotten :=)

Lenke til kommentar

hvis det ikke er noen innvendinger går jeg for dette kortet. de andre ser også fine ut, men jeg regner med at dette tåler mer. takk for hjelpen :)

edit:

ombestemte meg. velger heller det innebygde Dell Wireless 1370 802.11b/g Mini PCI Card når jeg bestiller pc'en hos dell nå. så får jeg det innebygd :)

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...