n0nick Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Har prøvd nå i lenger periode å spille Counter Strike Source på Kringsjå Studentby, som forøvrig bruker UiO's nett, men det funker ikke. Jeg får ikke lastet ned serverliste. Jeg har lest par steder at dette problemet skyldes at en eller annen port er stengt som da CS bruker, så derfor funker det ikke, men jeg vet ikke om dette stemmer. Jeg klarer fint å spille War Craft III online, på samme nettet. Noen som har en løsning på problemet? Lenke til kommentar
n0nick Skrevet 3. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2005 Har prøvd nå i lenger periode å spille Counter Strike Source på Kringsjå Studentby, som forøvrig bruker UiO's nett, men det funker ikke. Jeg får ikke lastet ned serverliste. Jeg har lest par steder at dette problemet skyldes at en eller annen port er stengt som da CS bruker, så derfor funker det ikke, men jeg vet ikke om dette stemmer. Jeg klarer fint å spille War Craft III online, på samme nettet. Noen som har en løsning på problemet? Fant forresten denne artikkelen: http://www.usit.uio.no/it/stud/studentbyne...rensninger.html som forteller hvilke begrensninger det er på dette nettet. Der står det at noen av begrensningene kan påvirke noen spill, og da er sikkert CS Source en av disse. Men er det en måte jeg kan unngå dette på? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 cs går over UDP protokollen.... Den er sperret.. Tviler veldig på at du får fikset det samtidig som du får en brukbar ping ut mot nettet... Jeg har hørt at det er mulig å redirecte trafikken over tcp/ip.. Søk litt på google Lenke til kommentar
n0nick Skrevet 3. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2005 cs går over UDP protokollen.... Den er sperret.. Tviler veldig på at du får fikset det samtidig som du får en brukbar ping ut mot nettet... Jeg har hørt at det er mulig å redirecte trafikken over tcp/ip.. Søk litt på google Ok, har ikke så veldig mye peiling på det med nettverk.. Har lest litt om det der med redirecting, men ikke skjønt mye av det..hmmm Lenke til kommentar
j-- Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Tror muligens det du leter etter blir kalt en "http tunell(?)", men jeg er ikke sikker.. Lykke til ihvertfall Lenke til kommentar
farballa Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Er det internett på Kringsjå? Er det i alle bygg eller bare de nyoppførte ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå