Gå til innhold

Billig-operatørene sine nettjenester..

Anbefalte innlegg

God ettermiddag,

Jeg skal bytte ut mitt gode gamle Netcom kontant abonnement (Har hatt NetCom kontant siden 1997 nå, så dette blir ett stort skritt for meg), med et av de billigere operatørene etter mitt behov på telepriser.no.

Har ikke erfaring med noen annen operatør enn NetCom, og liker svært godt minside.netcom.no interfacen. Det jeg liker mest er at jeg kan legge til kontakter på nett og sende sms til dem fra nettet, for en billig penge (25 gratis i måneden).

Nå ser noen av disse billig-operatørene, noextras, mobyson, onecall eller talkmore, svært fristende ut. Men jeg vil gjerne vite hva slags nettjenester disse benytter seg av før jeg selger sjelen min, hvordan fungerer de, kan jeg legge inn kontakter og sende sms fra nettet?

Jeg vil sette pris på om dere som har erfaring med noen av disse, eller andre bra billige, kan sette av et par minutter på å gi meg en pekepinne.

Mvh,

Jacash

-the new guy online

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker Mobyson. De har en grei oversikt online over hva du sist har brukt penger på og lignende. Bruker sjelden tjenesten, men den er vel grei å ha.

Men, med sider som biip.no som lar deg sende ubegrenset gratis sms fra ditt eget nummer, trenger du da at en operatør som lar deg sende SMS? Klart at det er endel reklame på biip sin side, men synes nå dette går fint.

Synes også å huske at chess hadde en fin ordning for SMS fra deres side. Eller så var det Sense. Husker ikke helt :)

Lenke til kommentar
Høres ut for meg som om du er fornøyd med Netcom og derfor spør jeg; hvorfor bytte?

Sannsynligvis fordi billigabbonementene er mellom 2 og 4 ganger billigere på ringing, ca. 10 ganger billigere på GPRS, 40% billigere på SMS, osv. osv.. Synes da det er ganske klar grunn jeg :)

Lenke til kommentar

NetCom fungerer fint i grunnen, med tanke på sms.. har greid å holde forbruk nede på nesten 60kr i måneden. Problemet er at situasjonen min har forandret seg og jeg må begynne å ringe litt oftere enn før, og da blir det litt dyrt å ha NetComKontant.

Dere nevner at Sense hadde sms tjeneste fra nettet, nå er dem jo under Chess, vet dere om denne funksjonen var videreformidlet, da det ikke går å tegne nye Sense abonnement.

SmartTalk ser bra ut, men jeg liker ikke at du faktureres minimum 99,- i måneden, dette da jeg vet enkelte måneder vil forbruket mitt være nærmere halvparten. Ja det er vel snakk om småpenger, men for en student som meg selv betyr dette mye. Biip.no er greit, men veldig fjortis inspirert, reklamen på slutten er noe irriterende for mottakerne, så jeg vil ta hensyn til dem å begrense bruk av biip.no til kun nødvendigheter.

Lenke til kommentar
Biip.no er greit, men veldig fjortis inspirert, reklamen på slutten er noe irriterende for mottakerne, så jeg vil ta hensyn til dem å begrense bruk av biip.no til kun nødvendigheter.

Det har da ikke vært reklame på biip-meldingene på noen måneder, så vidt jeg husker? Har i hvert fall ikke husket å motta reklame på meldinger sendt fra biip på lang lang tid.

Ja, siden er fjortis-inspirert, men det overlever jeg når man får ubegrenset gratis SMS med adressebok, fra eget nummer og uten reklame på slutten.

Lenke til kommentar

Jeg ble Netcom-kunde igjen for under en måned siden, etter å ha vært innom Chess og Tele2 en periode! Da valgte jeg SmartTalk med tjenestene SMSmania, Trillingsim og totalforsikring.

Med SMSmania for 200-, mnd kan du slippe å tenke på å begrense sms-bruken siden du har hele 2000 sms til rådighet, og samtidig bruke Netcom sitt greie brukergrensesnitt på nettet for å sende dem skulle du ikke føle for å trykke på mobilen. Her får du 25 gratis meldinger pr. måned i tillegg.

Netcom har og en meget grei tjeneste som heter SMSpluss, hvor all sms du mottar i tillegg til å leveres mobilen din blir sendt til en valgfri mail-adresse, du kan sette opp autosvar og videresending av sms til et annet mobilnummer. Det jeg har gjort er å opprette en egen gmail-konto kun for mottatte sms'er, og når mobilen er tom for strøm kan jeg sjekke mottatte sms der, for så å svare via Netcom.no sin "Min Side"-tjeneste.

Syntes slike tjenester er geniale, for det gjør at jeg er tilgjengelig på sms selv uten mobilen, så lenge jeg har internett og en pc i nærheten. Betaler gladelig 10 øre mer pr.minutt i ringepris i forhold til Tele2 og Chess sine billigste abbonement for tilgang til Netcom sine tjenester!

Lenke til kommentar

Hmmm... ser egentlig ikke ut som om jeg trenger å skrive her, men...

Jeg har Mobyson, og kan si at konseptet er genialt. 79/øre minuttet... 40 øre pr. sms... osv.

Eneste "tillegstjenesten" er vel at man kan overføre et visst beløp av saldoen sin til et annen Mobyson-kunde (Dette er vel noe av grunnen til at det er så billig...). Men som nevnt tidligere i tråden, går det an å bruke biip.no til å sende gratis sms fra web, hvis det er behov for det. :)

Lenke til kommentar

vet ikke om du har fått infoen du trenger, men.... det er vel her som med alt annet, at du får hva du betaler for, så er det liksom om å gjøre å finne ut hva du er villig å betale for :) selv bruker jeg mobyson og er veldig fornøyd med det. det er billigere enn de store operatørene, men du får ikke like mange ekstra-tjenester, men her må du finne ut hva som er viktigst for deg!

Lenke til kommentar
NetCom fungerer fint i grunnen, med tanke på sms.. har greid å holde forbruk nede på nesten 60kr i måneden. Problemet er at situasjonen min har forandret seg og jeg må begynne å ringe litt oftere enn før, og da blir det litt dyrt å ha NetComKontant.

Dere nevner at Sense hadde sms tjeneste fra nettet, nå er dem jo under Chess, vet dere om denne funksjonen var videreformidlet, da det ikke går å tegne nye Sense abonnement.

SmartTalk ser bra ut, men jeg liker ikke at du faktureres minimum 99,- i måneden, dette da jeg vet enkelte måneder vil forbruket mitt være nærmere halvparten. Ja det er vel snakk om småpenger, men for en student som meg selv betyr dette mye. Biip.no er greit, men veldig fjortis inspirert, reklamen på slutten er noe irriterende for mottakerne, så jeg vil ta hensyn til dem å begrense bruk av biip.no til kun nødvendigheter.

Stemmer at man ikke får kjøpt Sense-abonnement lengre, kun Chess. For oss som allerede er Sense-kunder, så har vi fortsatt mulighet til å sende sms fra Internett, enn så lenge. Regner med at denne tjenesten forsvinner innen kort tid, og at eksisterende kunder blir overført til Chess sine abonnement. Vollvik vil vel ikke la kundene sine sende gratis sms, når han i stedet kan tjene penger på det.

Lenke til kommentar
Det har da ikke vært reklame på biip-meldingene på noen måneder, så vidt jeg husker? Har i hvert fall ikke husket å motta reklame på meldinger sendt fra biip på lang lang tid.

Ja, siden er fjortis-inspirert, men det overlever jeg når man får ubegrenset gratis SMS med adressebok, fra eget nummer og uten reklame på slutten.

Dette er interessant m/biip:

Det ser ut som når jeg har mer enn 20 ledige tegn, i sms jeg sender fra biip til mottaker, så kommer det automatisk reklame (Send så mange gratis sms du vil fra ......). Når jeg bruker opp alle 160 tegn, får mottakeren ikke reklamen. Nå har jeg ikke fått vertifisert med alle mottakerne, men etter de 2-3 jeg har snakket med ser dette ut til å være tilfelle.

Har noen her merket lignende?

..og når jeg er i gang med å stille spørsmål, om noen tilfeldigvis vet og gidder å svare:

Hva betyr de "trafikklysene" (bl.a grønn og gul) symbolene som er i utboksen forann mottaker?

Greier dere faktisk lese meldingene i utboksen (jeg får dette ikke til på noen andre enn når jeg sender til meg selv)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...