ruban Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 hello her er coden jeg vill compilere. /************************/ /* Table of */ /* Sine Function */ /************************/ /* Michel Vallieres */ /* Written: Winter 1995 */ #include < stdio.h> #include < math.h> void main() { int angle_degree; double angle_radian, pi, value; /* Print a header */ printf ("\nCompute a table of the sine function\n\n"); /* obtain pi once for all */ /* or just use pi = M_PI, where M_PI is defined in math.h */ pi = 4.0*atan(1.0); printf ( " Value of PI = %f \n\n", pi ); printf ( " angle Sine \n" ); angle_degree=0; /* initial angle value */ /* scan over angle */ while ( angle_degree <= 360 ) /* loop until angle_degree > 360 */ { angle_radian = pi * angle_degree/180.0 ; value = sin(angle_radian); printf ( " %3d %f \n ", angle_degree, value ); angle_degree = angle_degree + 10; /* increment the loop index */ } } og her er filen jeg får(se bildet) hva har jeg gjør file?? hva må jeg gjøre få det til å fungere. jeg bruker windows xp. compilleren er gnu gcc håper jeg får hjelp av dere... Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Har du lagt headerfilene inn på PC-en? (stdio.h etc.) Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 1. Bruke [code*] koden din her [/code*] uten *, da blir det mye lettere for oss å lese.2. Dropp fargene og ekstra stor tekst.Ellers er det 2 feil i koden din.Det skal være int main() //riktig void main() //utdatert måte og det andre er i import-setningen dine. //riktig #include <stdio.h> #include <math.h> //galt #include < stdio.h> #include < math.> Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 og så må du nok kompilere med -lm flagget. gcc -lm hello.c Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå