Pysj Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 BenQ tar over En æra er over, og i dag innlemmes Siemens mobildivisjon offisiellt i BenQ. Divisjonen blir en del av BenQs nye mobildivisjon, BenQ Mobile. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Et kanskje ganske of tropic spørsmål, men hvordan uttales BenQ? Compaq utales jo med k istedennfor q (ku), så heter BenQ Benk, eller Benku? Uansett, er det altså "forbudt" å kalle nye mobiler fra BenQ for Siemens? Er SXG75 en BenQ eller Siemens? Lenke til kommentar
genser Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 SXG75 er Siemens. Å kalle den for BenQ blir feil nesten uansett hvordan man vrir og vender på det. Men som jeg har forstått det vil det i en periode fremover fortsatt hete Siemens, og så BenQ Siemens og så noe annet av noe slag. Arrester meg om jeg tar feil. Altså blir det nok lett å vite hva man skal kalle mobilen. SXG75 er enkelt og greit Siemens, og da kaller man den det Lenke til kommentar
Habla Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Vel lykke til, BenQ. Tror ikke at dette blir noe vellykket. 2 minus blir ikke pluss i dette tilfellet. Det blir vel ikke det største savnet uansett, hvis de skulle gå under å forsvinne. Glad jeg ikke jobber i det som var mobil divisjonen til Siemens. Lenke til kommentar
molna Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Blir spennende dette Mye bra fra begge to, så blir garantert et populært merke etter hvert. Det er antatt at Siemens-mobilene vil dra inn overskudd allerede neste år, takket være alle de bra produktene som nå kommer. jornan: det er nok mer 'benn-kju' Lenke til kommentar
Kornelius Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Dette tror og håper jeg vil bli spennende og gti gode resultater etterhvert. Siemens har alene prestart mye bedre i det siste etter min mening, så det er et godt grunnlag dette bygger på. Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Et kanskje ganske of tropic spørsmål, men hvordan uttales BenQ? Compaq utales jo med k istedennfor q (ku), så heter BenQ Benk, eller Benku? Uansett, er det altså "forbudt" å kalle nye mobiler fra BenQ for Siemens? Er SXG75 en BenQ eller Siemens? Jeg har alltid pleid å si ''Benk'' Lenke til kommentar
molna Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Samarbeidet hjelper allerede ser det ut til. Salget av Siemens-mobiler doblet seg i Q3 takket være at avtalen med BenQ ble kjent og usikkerheten rundt Siemens ble borte ( http://asia.news.yahoo.com/051005/3/28ev8.html ) Lenke til kommentar
Ohny Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Jeg sier Ben-ku, siden det er tross alt stor Q, ellers hadde det blitt det samme med compaQ (min teori) Lenke til kommentar
Habla Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Samarbeidet hjelper allerede ser det ut til. Salget av Siemens-mobiler doblet seg i Q3 takket være at avtalen med BenQ ble kjent og usikkerheten rundt Siemens ble borte ( http://asia.news.yahoo.com/051005/3/28ev8.html ) Det betyr bare at tapet har blitt doblet. Lenke til kommentar
ct Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Siemens selger jo masse telefoner. Er vel muligens stor og tung organisasjon som er dyr og drive som har noe med årsaken til dårlige resultater å gjøre. Blir vel en omorganisering nå som BenQ tar over, de skjønner nok at det ikke går an å drive på som før. Slankere og mer effektiv organisasjon vil jeg tro gjør susen! Blir spennende dette! Lenke til kommentar
molna Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Ja, Siemens er meget bra på teknologi og design, men har slitt på Markedsføring og Salg. Forhåpentligvis kan BenQ-avdelingen få litt fart på dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg