Cuneax Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Har kjøpt meg nytt kamera, men hadde kjøpt firewire på pc-en for et par år siden. Jeg har også overført film før, uten problemer. Men nå går det ikke. Jeg plugger i kameraet i firewire-kabelen, men ingenting skjer. Jeg går på device manager, og der er det ingenting. Jeg søker etter nytt hardware, men ingenting. Jeg skrur kamera av og på og bytter kabelinngang, men det hjelper ikke. Jeg blir gal! Kan noen hjelpe? Må jeg kjøpe meg nytt firewire-kort, mon tro? Takker på forhånd. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Før du kjøper noko nytt, prøv kamera med ein annan PC, og sjå om den finn kamera. Det kan jo hende feilen ligg hjå kamera (veit det er nytt, men likevel...). Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 3. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2005 Det aller merkeligste er at det ble funnet noe i sted på Device Manager, som het VIA OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller. Det stod: "This device cannot start. (Code 10)". Da tror jeg det har noe med kortet å gjøre. Men nå kommer det ingenting lenger. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Gå inn på eigenskapane til " VIA OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller", og prøv å oppdater drivarane, kanskje det vil hjelpe. Dei gamle kan ha kome i konflikt med andre drivarar du har installert sidan sist gong du brukte firewire-inngangane. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 3. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2005 Men det er ikke å finne lenger på Device Manager... Men da det faktisk fantes, prøvde jeg å oppdatere driverne. Det var ikke noen drivere å oppdatere, sa Windows Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Kan virke som det er noko gale med portane på maskina ja... Heldigvis er ikkje firewire-kort noko spesielt dyre no til dags: http://www.psdata.no/ps.asp?it=95782&mlevel=010800 http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=4259 Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 3. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2005 Takk skal du ha. Lenke til kommentar
eihav Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Hvilken type er kamara ditt? Er det et Sony-kamera er dette et kjent fenomen. Selv har jeg gitt opp. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2005 Det er Samsung. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå