Gå til innhold

Problemer med PCI-E skjermkort


rtyuio2345

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå har jeg ifølge min manual gjort hele prossesen for clear CMOS.. så gikk jeg i BIOS og bytta til PCI. Prøvde som foreslått over, og nok en gang, ikke resultat...... seriøst, hva er galt?? kortet funker, det vet jeg, det ble testet på en annen maskin. vi prøvde et annet kort på denne, det funket heller ikke..

Eneste forslag jeg har da er å finlese manualen om det emnet..

 

ehem, du huskeet å bytte skjermkontakten til pcikortet?

Lenke til kommentar
Skal ikke være noe som må gjøres i BIOS på hovedkortet.  Det er for øvrig en kontakt i bakkant på skjermkortet som er av samme type som er på en HD / CD-ROM

 

Der må du kople til strøm (dvs en slik kabel du kobler til CD/HD)

 

 

 

Ellers har jeg ikke noen god ide på hva som er feil.

 

 

dette skrev en som bygger PC, og har egen bedrift..

Har kortet du en slik kontakt? Skal du koble til en fra strømforsyningen, nøyaktig lik den som feks er koblet til harddisken.

Endret av viper44
Lenke til kommentar

Om jeg ikke tar feil så skal til og med et 6600GT kort kreve en egen strømkontakt. Og siden dette er et PCI-Express kort så skal du bruke en dedikert PCI-Express strømmkontakt til å koble til skjermkortet ditt. Kraftige skjermkort krever en egen strømkilde. :thumbup:

 

 

Denne må kobles til skjermkortet

pciexpress6th.jpg

 

Slik ser en PCI-Express strømmkontakt på et PCI-Express skjermkort. Denne må kobles til PSU (Power Supply) aka Strømforsyning på norsk.

skjermkort5th.th.jpg

Endret av Wooho
Lenke til kommentar
jeg fant en sånn ingang på kortet. Der står det en ledning i. Jeg har også en ledig sånn ledning. alså, jeg har TO sånne ledninger :S den jeg fant på HK står det forklart som 4-pin 12V ATX Power Connector. PWR4. Finner ingen sånn ingang på kortet nei.. HK'et mitt i945Ga-PHS skal kunne ta PCI-E.

Da kobler du bare den ledningen som står allerede i skjermkortet og kobler den til PSU`en, med mindre du allerede har gjort det. :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...