SlinkeY Skrevet 18. august 2002 Del Skrevet 18. august 2002 Jeg har en WD 80gb harddisk, og på den hadde jeg windows xp før og masse annet stash. Jeg la inn ett program kalt GoBack, som visstnokk skulle kunne resette systemet til ett tidligre tidspunkt, men selv etter jeg har departisjonert harddisken totalt ligger dette progammet inne og tar over under boot uansett om cdrom er satt til førtse boot device. Hvordan få fjernet dette? Lenke til kommentar
SlinkeY Skrevet 18. august 2002 Forfatter Del Skrevet 18. august 2002 Takk, dette funket. Hva skjedde når jeg gjorde det? Lenke til kommentar
BBC Skrevet 18. august 2002 Del Skrevet 18. august 2002 Det ble skrevet en ny MBR (master boot record). Edit: MBR er altså en liten del som ligger først på harddisken, hvor boot-informasjon ligger og som forteller f.eks. hvor boot-filene til Windows 2000 eller LILO ligger. [ Denne Melding var redigert av: borre på 2002-08-18 03:05 ] Lenke til kommentar
Turbel Skrevet 18. august 2002 Del Skrevet 18. august 2002 mbr står for master boot record. Det er den første sektoren på harddisken, og dermed også den som leses først. I mbr ligger partition table som sier noe om hvordan dataene er lagret på de forskjellige partisjonene på disken. mbr inneholder gjerne også litt programkode, f. eks. en boot manager (som kan starte forskjellige os-er fra forskjellige partisjoner). Edit: Så ikke innlegget ditt, borre.. Sorry :smile: [ Denne Melding var redigert av: Turbel på 2002-08-18 03:11 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå