-Logos- Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Dom som jeg var og utforskende gikk jeg inn i kmix og utforska litt.. og kom inn på der det står switches! Her trykker jeg litt og ikke noe skjer før jeg kommer til mix. Og når jeg trykker på denne er helvette i gang! Høytallerne bare piper helt forferdelig.. og musikken er bare svak i bakgrunn... og jeg får ikke vekk denne pipingen igjen samma hvor mye jeg trykker på mix! Noen som kan hjelpe..? Lenke til kommentar
-Logos- Skrevet 3. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2005 (endret) No state is present for card Live hva nå? Endret 3. oktober 2005 av mariunae Lenke til kommentar
mikis Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Har du koblet til en mikrofon? I så fall ta den ut. Det kan være feedback mellom høyttaler og mikrofon. Lenke til kommentar
-Logos- Skrevet 3. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2005 Har ikke mic tilkoblet.. og denna lyden er mye værre enn noe feedback jeg har hørt. Har trykket og prøvd alt jeg kan i kmix og ikke noe annet enn master og pci gjør utslag på lyden. Lenke til kommentar
olear Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 No state is present for card Livehva nå? Vel, du har ingenting å restore. Start alsamixer og still volumet slik du vil ha det. Avslutt og skriv alsactl store. Neste gang du får pipelyden så skriver du alsactl restore. Dette er ikke den beste løsningen, men vil iallefall få slutt på pipelyden. Hvilken versjon av KDE og ALSA bruker du? Lenke til kommentar
-Logos- Skrevet 4. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2005 hmm blir vel det som følger med slackware current. En løsning på problemet var å kutte ut KDE helt.. så bruker Xfce nå! Men så fort jeg rører KDE (3.4 er det vel) starter pipinga. Så er ikke noe jeg får tatt vekk siden det er en bryter i kmix jeg ikke får skrudd av. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 hmm blir vel det som følger med slackware current. En løsning på problemet var å kutte ut KDE helt.. så bruker Xfce nå! Men så fort jeg rører KDE (3.4 er det vel) starter pipinga. Så er ikke noe jeg får tatt vekk siden det er en bryter i kmix jeg ikke får skrudd av. Slett mappa ~/.kde og fila ~/.kderc, så bør alle instillingar du har gjort i KDE vere resetta. Det burde løyse problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå