adaptec Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Har maskin 1 som kjører en webside på localhost. Kjekt å redigere sider offline, men fortsatt ha det slik at alle skript osv fungerer. Men så har jeg maskin 2 på nettverket. Hvordan kan jeg få tilgang fra IE på maskin 2 til localhost på maskin 1? Har prøvd å skrive IP-adressen til maskin 1 i adresselinja, men det funka ikke. Ei heler med port 80 eller 8080 eller noe. Lenke til kommentar
miXer Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Dersom maskin 1 ikke er på nettverket er dette problemet. Litt dårlig formulert spørsmål syns jeg. Lenke til kommentar
sirtommen Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Det går jo ikke. Du må jo ha en webserver funksjon på maskin 1 da. Som legger websiden, slik at du kan nå den å IP adresse nivå. Lenke til kommentar
adaptec Skrevet 3. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2005 Maskin 1 er også selvsagt på nettverket. Beklager hvis det kom dårlig fram. Er ikke IIS det samme som webserver? Lenke til kommentar
rornes Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Det går jo ikke. Du må jo ha en webserver funksjon på maskin 1 da. Som legger websiden, slik at du kan nå den å IP adresse nivå. localhost er loopback adressen da. Har du satt statisk IP på din IIS maskin eller bruker du DHCP? Dine andre klienter kobler mot IIS med IP annslag. Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 To muligheter her: 1. Sett opp en webserver, slik at siden kan nå's via web-leseren din 2. Del filene i et windows-share.. Lenke til kommentar
gather Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 ...2. Del filene i et windows-share.. Det å dele filene med windowsshare er vel ikke et alternativ etter som trådstarter ønsker at alle script skal fungere. Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 ...2. Del filene i et windows-share.. Det å dele filene med windowsshare er vel ikke et alternativ etter som trådstarter ønsker at alle script skal fungere. how true Lenke til kommentar
adaptec Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2005 Jeg har satt opp maskina med statisk IP-adresse. Men er jeg helt på jordet her jeg sitter og tror at IIS er en webserver? Lenke til kommentar
rornes Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Jeg har satt opp maskina med statisk IP-adresse. Men er jeg helt på jordet her jeg sitter og tror at IIS er en webserver? Nei. IIS er en webserver! Den mest brukte webserveren er Apache Lenke til kommentar
Arath Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Port 80 er jo standard webport hvis du ikke har gjort noe endringer. Men du har selvfølgelig sjekket at du ikke har noen lokal brannmur som sperrer for den porten? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå