Uncle Scrooge Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Noen ganer når jeg sitter på pc'n så fryser skjermen seg, og jeg må restarte maskinen! Det skjer som oftest når jeg spiller spill, men også andre ganger, det skjer kansje 2-3 ganger i uken, men det er veldig irriterende! Her er pc'n CPU: AMD Athlon 64 3800+ 2.4GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte Hovedkort: DFI Lanparty UT NF4 Ultra-D hovedkort ATX/S-ATA/Dual-GB-LAN/8ch-LYD/1394/ Minne: Corsair TWINX1024-4400C25 DDR-DIMM 1024M Kit w/two matched CMX512-4400 CL2.5 DIMM Skjermkort: Sapphire Radeon X800XL 256MB GDDR3 PCI-Express,Ultimate Edition,Full-Retail Harddisk Operativssystem:Western Digital Raptor 74GB SATA 8MB 10000RPM Harddisk:Maxtor DiamondMax 10 200GB SATA 8MB 7200RPM NCQ DvD-Brenner: Sony DVD-brenner DWD23A10 IDE OEM White DVD+R/+RW and DVD-R/-RW (Dual Layer) Mus: Logitech MX518 Optical Mouse, USB, PS/2 Tastatur: Et gammelt et! Skjerm:19" CRT Kabinett:Thermaltake XaserV WinGo Aluminium - V8000A Sølv m/vindu u/strømforsyning Strømforsyning: Fortron/Source Strømforsyning ATX 400W 120mm, SATA, Special Operativssystem: Microsoft Windows XP Professional SP2 Programvare Norsk Noen som vet hvorfor? Lenke til kommentar
miXer Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Dersom det er for varmt i kabinettet ditt, og skjermkortet ditt ikke får den kjølingen den trenger, så tror jeg dette kan skje. Sjekk temperaturen på skjermkortet ditt du! Lenke til kommentar
Tonio Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Akkurat det samme problemet har jeg også hatt(/har), og da jeg bestemte meg for å formatere fikk jeg ikke inn XP igjen. Til slutt slettet jeg hele disken min, og da først fikk jeg det til. Etter at jeg formaterte har det skjedd to ganger til. Håper det kommer frem noe svar i tråden som kan hjelpe StalkI2 og meg. Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 3. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2005 Skjermkortet mitt ligger på ca. 30 grader så tviler på at det er feilen! Hovedkort : 32 °C CPU : 28 °C Nordsiden : 37 °C GPU : 31 °C GPU omgivelser : 28 °C WDC WD740GD-00FLA2 :31 °C Maxtor 6B200M0 :30 °C Lenke til kommentar
miXer Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Nei, temperaturen i kabinettet ditt er ikke feilen ihvertfall Så kaldt har ikke jeg det, men ønsker det så kaldt Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 3. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2005 Nei, temperaturen i kabinettet ditt er ikke feilen ihvertfall Så kaldt har ikke jeg det, men ønsker det så kaldt Hehe:D Har bare klokket Skjermkortet litt, så det blir ikke så varmt:D Lenke til kommentar
Somle_ Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Kan kanskje være minnefeil, du kan jo prøve å gjøre memtest86. Lenke til kommentar
Tonio Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Og om skjermen fryser mens en tar den kan en være sikker på at minnet er problemet? Lenke til kommentar
K.. Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Da kan man være rimelig sikker, ja. Lenke til kommentar
Tonio Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Da kan man være rimelig sikker, ja. Tonio sier: shh Tonio sier: ikke lek smart Er det noen som IKKE er Knut Erik eller MaxTiger som kan svare meg? Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Skjermkortet mitt ligger på ca. 30 grader så tviler på at det er feilen! Hovedkort : 32 °C CPU : 28 °C Nordsiden : 37 °C GPU : 31 °C GPU omgivelser : 28 °C WDC WD740GD-00FLA2 :31 °C Maxtor 6B200M0 :30 °C Og disse temperaturmålingene er selvsagt hentet fra en logg du har kjørt og laget mens du spiller og belaster pcen? Speedfan f eks kan lage logg for deg. Lenke til kommentar
wil Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Nei, det trenger ikke å være minne nei. Der jeg jobber, har jeg hatt endel sånne problemer, der skjermen blir svart når man slår på maskina. Det kan like godt være Hovedkort som AGP port, Minne eller Cpu. Trenger IKKE å være minne som det er galt med. Eller det kan være så enkelt som at skjermen er gåen. Klassisk eksempel på dette hadde jeg i dag. Skjermen ville ikke på når jeg slo på maskina. Bytta minne, virka ikke, bytta cpu, funka ikke. bytta AGP skjermkort, funka ikke. Det viste seg at det var AGP porten som var gåen, satte i et PCI skjermkort og restarta CMOS så funka alt. Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 3. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2005 Skjermkortet mitt ligger på ca. 30 grader så tviler på at det er feilen! Hovedkort : 32 °C CPU : 28 °C Nordsiden : 37 °C GPU : 31 °C GPU omgivelser : 28 °C WDC WD740GD-00FLA2 :31 °C Maxtor 6B200M0 :30 °C Og disse temperaturmålingene er selvsagt hentet fra en logg du har kjørt og laget mens du spiller og belaster pcen? Speedfan f eks kan lage logg for deg. Disse tempratiurmålingene er hentet fra Everest Home Edition i Windows! Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Skjermkortet mitt ligger på ca. 30 grader så tviler på at det er feilen! Hovedkort : 32 °C CPU : 28 °C Nordsiden : 37 °C GPU : 31 °C GPU omgivelser : 28 °C WDC WD740GD-00FLA2 :31 °C Maxtor 6B200M0 :30 °C Og disse temperaturmålingene er selvsagt hentet fra en logg du har kjørt og laget mens du spiller og belaster pcen? Speedfan f eks kan lage logg for deg. Disse tempratiurmålingene er hentet fra Everest Home Edition i Windows! Det er helt uinteresant hvilket program du har brukt. Det som teller er NÅR målingene foretas. Skal det være noen vits i i forhold til ditt problem, så må målingene skje MENS du spiller og helst etter at du har spilt en stund. Da kan en templogger som Speedfan settes til å måle temp hvert 5. sekund, f eks, og så kan du se på loggen etter spillingen er ferdig. Det var det jeg lurte på. Lenke til kommentar
Tonio Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Om målingen kommer et/to minutter etter problemet kom burde jo ikke ha noe å si, dataen kan jo ikke ha blitt mye kaldere på så kort tid. Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 3. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2005 Ok, skal sjekke, men det klikker av og til i Windows også! Og da ligger den nesten alltid på ca. de tempraturene! Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Ok, skal sjekke, men det klikker av og til i Windows også!Og da ligger den nesten alltid på ca. de tempraturene! OK. da gir jeg meg Kan det være noe program du har installert eller noe ny hardware du har lagt til da? Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 3. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2005 Har ikke lagt til noen ny hardware, og tviler på at det er program siden, det skjer i forskjellige program hver gang! Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 9. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2005 Nei, det trenger ikke å være minne nei. Der jeg jobber, har jeg hatt endel sånne problemer, der skjermen blir svart når man slår på maskina. Det kan like godt være Hovedkort som AGP port, Minne eller Cpu. Trenger IKKE å være minne som det er galt med.Eller det kan være så enkelt som at skjermen er gåen. Klassisk eksempel på dette hadde jeg i dag. Skjermen ville ikke på når jeg slo på maskina. Bytta minne, virka ikke, bytta cpu, funka ikke. bytta AGP skjermkort, funka ikke. Det viste seg at det var AGP porten som var gåen, satte i et PCI skjermkort og restarta CMOS så funka alt. Tror kansje det kan være skjermen, for da jeg var på LAN og spilte BF2, frøs skjermen plutselig, men jeg var fortsatt online på spillet..... Så ska prøve å skifte skjerm! Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2005 (endret) Var ikke skjermen! Har prøvd å oppdatere drivere til hovedkortet og skjermkortet, men det funket ikke! Endret 11. oktober 2005 av StalkI2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå