Gå til innhold

Opptak på mpeg4 => Dårlig

Anbefalte innlegg

Jeg har fylt opp noen mini DV kassetter med mitt Panasonic NV GS5. Jeg har foreløpig ikke overført noe av dette til pc'en, men jeg har spilt av direkte på TV. Jeg synes kvaliteten har vært veldig bra.

For å lette arbeidet for meg selv, så forsøkte jeg å gjøre innspilling i mpeg4 på SD kortet mitt, men når jeg spilte av på pc'en så ble jeg skuffet over kvaliteten. Jeg ble mest skuffet over at selve bilderammen var så liten + synlige artifakter. Har jeg satt noen innstillinger feil eller må dette bare aksepteres slik det er?

Endret av Ravis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vert fleire og fleire kamera som tar opp direkte til ein form for minnekort, eller til harddisk innebygd i kamera, men i dei fleste tilfelle er nok ikkje kvaliteten so veldig mykje å skryte av. Det same gjeld i endå større grad for å overføre video på ein mini-DV tape til små minnekort. (Eller ta opp video direkte til minnekort på DV-kamera) Dårleg kvalitet, som JohnnyKnoxville sa.

Om du ynskjer å overføre video i full kvalitet frå tape til PC, må du bruke ein firewire-kabel. Søk litt på forumet, so finn du ein del trådar som omhandlar det emnet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...