jobo.no Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Jeg skal ha ny telefon, men som linuxbruker er jeg interessert i å skaffe en telefon jeg kan flytte filer osv. mot linux. Er det noen der ute som har erfaringer med dette? Skal jeg satse på linux-software, eller telefoner som ikke krever software? (Dere som tror jeg bare trenger en usb-kabel får følge tråden så vi kan lære.) Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 (endret) Her har du jo noen rene Linux-telefoner. Har ingen erfaring med de, men vil vel tro at overføring til en linux-maskin skal være null problem. Vet ikke om man i det hele tatt kan få tak i noen av dem her i landet utenom utenlandske nettbutikker, men Motorola A780 ser utrolig god ut. Endret 5. oktober 2005 av ehs5 Lenke til kommentar
qwert Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Drivere må vel til for å bruke kabel på en ikke Linux-basert telefon, men for tilkobling mellom Linux on en 'vanlig' mobil burde kombinasjonen Bluetooth og minnekortleser være et nesten fullgodt alternativ. BT for programmer, visittkort og annet smått, og kortleser for musikk, filmer og foto. Det finnes også tredjeparts programvare som kan fikse synkronisering av kalender og adressebok via SyncML. Kjenner folk som har gjort dette på symbianmobiler lenge. Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 ja, det bør gå.. du får jo opp SE telefonene som "flyttbar disk", som jeg regner med det finnes linux-drivere for. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå