Gå til innhold

Ny backupløsning, tapestreamer etc.

muffe

Anbefalte innlegg

Har en Litt eldre Onstream 15/30 GB ADR stasjon som jeg bruker til backup av MEGET viktige data. Tapene byttes hver 12. mnd, og nå er det kommet til tape-bytte igjen. Jeg har et sett med 5 taper (en tape pr. dag man-fre). Backupen er ca. 5 GB pr. dags dato, og vokser sakte, ca. 1-2 GB pr år.

Softwaren jeg bruker er Onstream Echo 1 Safe, som fungerer tilsynelatende OK, men jeg er meget skeptisk til den, vet ikke hvorfor. Den virker litt lite gjennomført og litt svak. Stoler med andre ord ikke helt på den.

Vurderer å kjøpe en ny tapestreamer, fortrinnsvis med en god software. Maskinen som skal taes backup av er en Windows XP Home maskin, med harddisker som er satt opp i RAID 1.

Har sett litt på en Iomega REV, men vet liksom ikke helt. Er overhode ikke interessert i noen halvveis-løsning. Dataene er ekstremt kritiske, så sikerhet er alfa&omega. Jeg må kune stole 100% på både backupmedium (magnetplater/tape) og software.

Pris er egentlig ikke så viktig, dataene er verd mye mer enn noen tapestreamer, men jeg er selvfølgelig ikke interessert i å betale mer enn nødvendig. Hva anbefaler dere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...