Gå til innhold

PC - TV med S-VHS. Bilde på TV i boot, ikke i Win


Golding

Anbefalte innlegg

Hei.

 

[specs nederst i denne posten]

 

Har rotet noe forferdelig med å få koblet PCen med TVen ved hjelp av S-VHS. Til slutt reformaterte jeg hele disken, la inn OS på nytt, og alt av de nyeste driverne. Da kom jeg et par skritt lengre.

 

Jeg får nå krystallklart bilde på TV i hele PCens startup, helt til den entrer Windows. Da blir TV-skjermen svart/svart med en tykk hvit stripe nederst på skjermen/jeg får et "pausebilde" (vertikale striper i mange farger).

 

Nvidia-driverne gir meg intet bilde på TV (har forsøkt clone, dualview), det gjør heller ikke muligheten i Windows ("utvid skrivebordet til denne skjermen").

 

Det som også kan nevnes er måten jeg kobler til TVen på. Jeg har både PC og TV avslått, kobler kablene riktig, slår på TV, velger riktig AV-kanal, slår på PC, får bilde på TV, kommer inn i Windows. Det som da skjer er at Windows automatisk legger til 3 nye skjermer som "standardskjerm", eller "default monitor" om du vil. Kanskje det kan være noe der?

 

 

Så til det siste. Når jeg åpner TV-Tool får jeg desktopen min på TV'en, krystallklart og med farger og det hele. Derimot får jeg ikke vist noen filmer på den, og man ser kun wallpaperet, ingen vinduer, applikasjoner, etc.

 

 

Jeg er altså helt opprådd nå, helt tom for idéer. Har søkt og lest gjennom utallige forum og ting på nettet nå i 3 uker, men det er ingen hjelp å få. 2-3 kompiser som har koblet på samme måten selv er også helt blank (de har ingen inngående kjennskap til slikt generelt, men de har koblet på samme måte selv).

 

Jeg er derfor utrolig takknemlig for alle tips jeg kan få :)

 

(Jeg har også forsøkt og koblet med en composite-kabel, dette gir samme resultatet).

 

 

Til slutt, specs:

 

PC:

AMD Athlon XP 2000+, 1666MHz, 256KB

512 MB DDR

NVIDIA GeForce4 Ti 4200

OS: Windows XP m/SP2

 

TV: Helt ny SONY KV-28CL11E

Endret av ROFLe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...