LarsP Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Heisann. Sitter og skriver en oppgave om førsokratikerne. Jeg har fått lagt frem de ulike filosofenes meninger rundt f.eks archè, men det jeg sliter med er å drøfte rundt deres "problemstillinger og svar". Noen idèer om hva jeg kan ta for meg? på forhånd takk, LarsP Lenke til kommentar
chris Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Kanskje hvordan du stiller deg til disse problem stillingene og hvordan du tror folk flest stiller seg til dem? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 4. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2005 Kanskje hvordan du stiller deg til disse problem stillingene og hvordan du tror folk flest stiller seg til dem? Hmm, jeg tror ikke det er det professorene på fakultetet er interessert i å høre. Jeg kommer tilbake senere. Lenke til kommentar
chris Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Kanskje hvordan du stiller deg til disse problem stillingene og hvordan du tror folk flest stiller seg til dem? Hmm, jeg tror ikke det er det professorene på fakultetet er interessert i å høre. Jeg kommer tilbake senere. ok, hva med hvordan dagens samfunn stiller seg da? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 4. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2005 (endret) Kanskje hvordan du stiller deg til disse problem stillingene og hvordan du tror folk flest stiller seg til dem? Hmm, jeg tror ikke det er det professorene på fakultetet er interessert i å høre. Jeg kommer tilbake senere. ok, hva med hvordan dagens samfunn stiller seg da? Er enda ikke helt sikker på hvordan man skal skrive slike oppgaver, men får en kopi av en lignende oppgave i dag. Har av en eller annen grunn en følelse av at vi skal snakke om datidens situasjon. Er nok dessverre ikke lov å være kreativ på NTNU. Edit: så skal man sikkert stille spørsmålstegn ved hver filosofs utsagn, ikke alle idèene sett under ett. Endret 4. oktober 2005 av LarsP Lenke til kommentar
Never Can Tell Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 ex.phil oppgaver suger hest-kuk! Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 ex.phil oppgaver suger hest-kuk! Agreed. Selv skriver jeg en oppgave om dette: "Sammenlign forholdet mellom tro og viten hos Augustin og Thomas, med hensyn til Platon og Aristoteles" Gjesp. Lenke til kommentar
Never Can Tell Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 hehe, så ræva problemstilling! Skal levere ny oppgave den 20. ellerno tror jeg. Denne gangen om descartes. Blir koselig det... Lenke til kommentar
simes Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Rart at ex.phil skal være så forskjellig fra universitet til universitet, når det faktisk går som samme fag. Vi har droppet mange av de eldre filosofer til fordel for nyere vitenskapshistorie og mer etikk her i Oslo.. Heldigvis fikk jeg klaget meg til en oppgave om Galilei Galilei og drøfting av hans virkelighetsoppfatning og dagens vitenskap. Det er iallfall litt interessant. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Jeg valgte oppgaven om Aristoteles' og Platons form/idélære. Tror det er viktigere å sette seg litt godt inn i deres lære, mtp at den er nokså sentral i ex.phil-emnet og at mange tanker sporer ut i fra dem. Du har ikke vurdert denne oppgaven da, LarsP? (Jeg turte forøvrig ikke å hilse på deg her om dagen, som jeg en gang sa;)) Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 8. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2005 Jeg valgte oppgaven om Aristoteles' og Platons form/idélære. Tror det er viktigere å sette seg litt godt inn i deres lære, mtp at den er nokså sentral i ex.phil-emnet og at mange tanker sporer ut i fra dem. Du har ikke vurdert denne oppgaven da, LarsP? (Jeg turte forøvrig ikke å hilse på deg her om dagen, som jeg en gang sa;)) Jobber i gruppe, 2 andre gruppemedlemmer skriver den oppgaven. Det ser forresten ut som at det ordner seg. Har fått skrevet nesten 6 sider nå. Ser jeg så skummel ut da? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 8. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2005 Du ser sinna ut Er det så rart. Jeg har nettopp sittet på bussen i en time og hørt på destruktiv svartmetall. Dessuten så er ikke NTNU gledeshus #1. Du får hilse en dag jeg ikke ser så sinna ut da vet du. Eneste jeg vet om deg er at du er skinhead. Lenke til kommentar
game_master Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 kunne du hjulpet meg litt med den oppgaven larsp? Trenger tips til hva jeg bør skive om. Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Just for funsies, hvor mange av dere NTNU'ere har ikke fått skrevet ferdig den første øvingen i exphil enda? (Og hva studerer dere egentlig? ) Lenke til kommentar
sim Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Jævla exphil-helvette! Ja, du har rett. Jeg er NTNU-student (datateknikk) og er ikke ferdig med oppgaven min enda. Jeg ser lyst på det. Har ikke så veldig mye igjen nå. Tror jeg . Men LarsP, seriøst? 6 sider? Er du gal? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 9. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2005 Jeg studerer psykologi(ja, jeg vet...). sim: gal? Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Dere får ha lykke til videre da LarsP, godt å se det er flere Dragvoll'ere her (statsvit. her) Lenke til kommentar
game_master Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 var ikke særlig mye hjelp å få. menmen...takker for lykkeønskningene Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 9. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2005 var ikke særlig mye hjelp å få. menmen...takker for lykkeønskningene Hehe, så ikke posten ovenfor. Prøv å finne essensen i de tankene filosofene hadde. Trekk paralleller og sammenlign. Forklar f.eks hvorfor Thales mente at vann var urstoffet(archè). Atomismen vs Paramenides/Heraklit er et viktig punkt. Skriv mest om det. Lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå