TheBoz Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Heisann! Har en gammel P233 AT maskin som i det siste har nektet å starte. Jeg tror bios batteriet er flatt fordi da den ville starte måtte den laste standard bios instillinger hver gang den startet opp når strømmen har vært borte. Så det jeg lurer på er, kan en maskin nekte å starte om bios batteriet er flatt? Det som skjer når jeg starter den opp er at viftene starter, men det kommer ikke noe på skjermen eller noe. Noen som har noen tips for feilsøking? Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 hmm harddisken har OS installert sant? jeg har det samme problemet på min P3 600, den har flatt CMOS batteri. men min booter for det da.. bare at den sier : default values loaded, restarter, og booter helt fint. prøv og boot med knoppix live cd eller annen boot cd Mvh Sweet™ Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 3. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2005 hmm harddisken har OS installert sant? jeg har det samme problemet på min P3 600, den har flatt CMOS batteri. men min booter for det da.. bare at den sier : default values loaded, restarter, og booter helt fint. prøv og boot med knoppix live cd eller annen boot cd Mvh Sweet™ Ja, har OS på disken (Windows 95 faktisk..). Det hjelper ikke med noen boot cd når den en gang ikke kommer til biosen. Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 4. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2005 Nå har jeg byttet bios batteriet, men det ble ikke noe forskjell. Før jeg bytta batteriet ville maskinen starte, og kom inn i windows, men det ble svart skjerm etter en stund og maskinen låste seg. Maskinen hadde da stått noen uker (?) uten strøm. Var sånn en gang før også, men da låste den seg ikke så fort. Hva kan dette komme av? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå