Ascubal Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Finnes det et program som kan gjøre lyden fra f.eks et spill om til dolby digital lyd? Nå sitter jeg med creative audigy 2 zs som lydkilde, og signalet går via en digital kabel til ekstern receiver siden jeg har på en måte "ødelagt" den ene analog utgangen på lydkortet. Så når jeg spiller spill får jeg ikke noe mere enn 2.0 lyd fra annlegget siden receivern ikke kan dekode annet enn DTS eller dolby digital om til flerkanals lyd, så vidt jeg har funnet ut ihvertfall... Så det jeg egentlig spør etter er om det er et program som kan dekode lyden fra diverse spill om til dolby digital eller dts via S/PDIF utgangen på lydkortet?? Lenke til kommentar
radiated Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Beklager å si det, men til Steinberg Nuendo f.eks koster Dolby Digital-encoderplugin-en 9000kr, og DTS-encoderen koster det samme. Og da er det lite sannsynlig at du får sendt resultatet gjennom lydkortet. Men enkelte nForce-hovedkort ha mulighet for realtime-enkoding av DTS eller AC-3 (husker ikke helt) Kanskje noen andre kan gi deg litt mer informasjon om dette? Lenke til kommentar
RoosterX Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Er ikke riktig sikker på om jeg forsto problemet, såfremst du har satt opp i creative sin programvare(+ muligens windows egne settinger) hvilket høyttaler setup du har, og høytalere skal supp. dette fra digital kilde, alternativt er kjøre analoge signaler fra lydkort til sine respektive input's på høytalersettet. Evt kan du kikke på Creative sin egne decoder som heter DDTS-100, kanskje det er den du tenker på? Fått bra kritikk rundtomkring, både til spill og opptil 7.1 (mixed up fra 6.1, 5.1 etc) i film. Lenke til kommentar
radiated Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=405479 Her kom den billige løsningen :-) Løp og kjøp. Lenke til kommentar
Ascubal Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2005 Sånt lydkort må jeg få skaffa meg engang, takker for all hjelp Lenke til kommentar
mar Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Audigy 2 ZS kan kjøre PCM 5.1 (flere PCM strømmer) ut på digitalutgangen. Eneste problemet er at ingen vanlige mottakerbokser støtter dette. Fungerer stort sett bare med 5.1 høytalersett fra creative. ac3Filter kan settes opp til å encode ac3 i sanntid, men dette fungerer bare for musikk/filmer, siden det ikke er noen enkel måte å få sendt lyden fra spill innom dette filteret. Lenke til kommentar
Ascubal Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2005 Hvordan får man sendt ut flere PCM strømmer da? Har foresten en Yamaha RX-V1500, kan denne dekode flerstrøms PSM som du nevnte? Lenke til kommentar
mar Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Hvordan får man sendt ut flere PCM strømmer da?Har foresten en Yamaha RX-V1500, kan denne dekode flerstrøms PSM som du nevnte? Tviler sterkt på at den reciveren er i stand til å håndtere slike signaler. Vanlig stereo lyd feks. fra en CD sendes som en stereo PCM strøm. Det creative har gjort er å bruke spesielle plugger og ledninger slik at de får sendt 3 slike strømmer (center/sub, front-høyre/venstre og bak-høyre/venstre). Det du trenger er en mottaker som er istand til å ta imot 3 slike strømmer på en gang og sende de til de rette høytalerene. Er en veldig uvanlig løsning, selv ikke Creative DDTS-100 er stand til å motta slike signaler. Så med mindre du har et Creative høytalersett med digitaltilkobling er nok det letteste å satse på et nytt lydkort. Lenke til kommentar
Ascubal Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2005 Blir nok et nytt lydkort på meg da, engang jeg får penger til det. Hadde bare ikke sikringa gått første gangen jeg skrudde på pc og forsterker samtidig, så hadde vel nok lydkortet's analoge frontutgang virka Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå