miXer Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Jeg har en Win2000 maskin hvor jeg har lastet ned Remote Desktop. Det fungere knirkefritt å styre andre pc'er fra denne pc'en, men det går ikke ann å styre denne pc'en fra andre pc'er. Noen som vet hvordan man kan gjøre dette? Og gidder ikke å laste ned andre Remote program! Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Win2000 har ikke remote desktop innebygget, bare 2000/2003 Server og XP Pro. Lenke til kommentar
miXer Skrevet 3. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2005 I know. Og hvis du leste innlegget mitt skikkelig, så står det at jeg har lastet ned remote desktop. Og lurer derfor på om det går ann å sette opp min pc til å bli styrt. Lenke til kommentar
SuperFly Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 (endret) Så om du leser svaret hans så er det NEI. Når det gjelder 2000 familien så må du ha server for å aktivere terminal services (i remote administration mode) (det som heter remote desktop i xp) Og om du ikke vil installere andre programmer så står du fast. (MEN ydmykt kan jeg jo uansett nevne VNC da selv om du ikke ønsker å installere 3 part prog. vare) Endret 3. oktober 2005 av SuperFly Lenke til kommentar
miXer Skrevet 3. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2005 Okei. Men dere må innrømme at det er litt teit at man kan laste ned remote desktop slik at man kan styre andre pc'er fra win2000, men win2000 ikke kan styres fra andre pc'er?! Lenke til kommentar
SuperFly Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Nei egentlig ikke. (ikke sarkastisk ment) Remote desktop er noe nytt. Dette fantes ikke når windows 2000 kom ut. Da måtte du bruke noe som het "Terminal Server client". Og du måtte installere komplett terminal server på windows 2000 server, men endre "mode" på den til "remote administration only". Slik at du slapp å kjøpe terminal server lisens(er). Men det var bare administrator konto som fikk logge på under den instillingen, og kun 1 bruker om gangen. Det er jo geinalt alikevell at du kan kjøre klinetprogram fra windows 2000 pro. Er jo like greit å kjøre det derfra en fra nt4/xp/9x osv. Men jeg skjønner at du helst vil ha i pose og sekk MS skulle jo tjene noen kr på xp også, så da kunne de like gjerne legge med en nedskalert terminalserver som allerede var laget. Lenke til kommentar
Joe DiMaggio Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Du kan jo laste ned Remote desktop fra Microsoft sine sider! Lenke til kommentar
miXer Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2005 Du kan jo laste ned Remote desktop fra Microsoft sine sider! Tror ikke du helt har lest! Jeg HAR lastet det ned derfra. Og det er det jeg bruker! Lenke til kommentar
wil Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 For de av dere som ikke har skjønt poeng her så kan jeg forklare. Remote desktop er et program som er laget for Windows XP. Såvidt jeg husker må man også installere Remote Desktop i Windows XP Home, men i XP Pro er det integrert. Med remote desktop kan du BARE styre Windows XP Pro maskiner. Men den maskina man bruker til å styre de andre maskinene kan jo ha remote desktop exe fila. Jeg tror også at det er mulighet for å fjernstyre andre datamaskiner i netmeeting, men her er jeg litt mer usikker. Mener bare å ha sett dette en gang. Terminal Services kan jeg ikke huske at jeg har holdt på med selv om jeg kjører Windows 2000 på maskinene mine selv. MEN om du ikke gidder å bruke noen andre fjernstyringsprogram enn remote desktop, så står du på stede hvil. For du kommer ikke unna. Som jeg sa. Du kan bare styre Windows XP pro og Win2k3 maskiner via Remote Desktop. (eller, kan du styre Windows 2003 maskiner egentlig?) Har hatt Windows 2003 på maskinen min selv, men kan ikke huske at jeg prøvde Remote Desktop der. Uannsett. Om du allikevel har ombestemt deg at du har lyst til å skifte fjernstyringsprogram allikevel, vil jeg anbefale deg å bruke et program som heter VNC. Dette er et enkelt, bra og gratis program (om du velger Freed Edition så). Programmet gjør alt som Remote Desktop gjør, bare at hvis man bruker VNC så blir ikke skjermen på den pc`en som blir fjernstyrt svart. Det blir den om man bruker Remote Desktop. Det var en av grunnen til at jeg bytta i sin tid også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå