Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC-en min spiser cdbrennere

Anbefalte innlegg

Fujitsu Scaleo 600. Hovedkortet er Gigabyte GA-8STXC

Det er etterhvert det eneste som er originalt i maskina. Strømforsyning Enermax 350W; 2.8GHz P4; 2 HDD (C: og F:) på IDE1; DVDspiller som master IDE2 (D:), og problemet er slaven på IDE2 (E:).

I løpet av det siste året har denne kanalen spist 4 cd-brennere; Navnløs; Plextor 24/10/40(?); Sony; nå en navnløs igjen (står som Cyberdrv i dev. manager).

De mister strømmen, det hjelper ikke å fjerne dem i device manager og sette dem opp igjen, heller ikke å fjerne dem fysisk og restarte maskinen med og uten.

Windows feilrapportering sier det er en ubestemt controller error; device manager rapporterer dem som fungerende, men samme søren må jeg fram med den bøyde bindersen og så i butikken. 12V får de fra samme kabelen som masteren. Jumpringa er riktig. Hva framprovoserer dette? Nå i helga hadde jeg sittet et par timer med KotOR2 (for 9de gang....) og skulle ha en liten time med CoD, men ville skuffa ut? Njet.

Setter inn en DVDbrenner neste gang (NEC 3540) og får håpe det beste.

Dersom noen har tips tar jeg dem gjerne...

Bernt K

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det ville også vært den første tanken min, men det har aldri vært noe krøll med noen av de andre enhetene. For ordens skyld: skjermkortet er et 9800 Pro, så det trekker ikke all verden.

Det er dog vanskelig å tenke at det skulle være noe annet dersom det er maskinen som har skylda og ikke brennerne...

Søtten heller; jeg bygger meg en ny.

O, valgets kval.

Bernt K

Lenke til kommentar

Ja, det ville ikke vært mitt førstevalg, men jeg tok den som jobb-pc for 3 år siden, og har stullet og stelt med inventaret siden, og maskina har vært grei (bortsett fra dette med E:, da). Eneste årsaken til at jeg fortsatt har den er at overgang til mer moderne hovedkort nesten betinger S-ATA og PCI-E, og jeg har opptil flere PATA- disker liggende samt at 9800-kortet har vært greit nok. Nuh derimot ser framtida for Scaleo'n heller mørk ut. En av mine utallige små nevøer blir sikkert glad for den (Nei, dersom dere leser dette er det intet løfte!).

Bernt K

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...