FlyingStart Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Hei, jeg har kjøpt Dell sin Inspiron XPS Gen2 laptop fra USA. Det jeg selvfølgelig ikke tenkte på var at de ikke har samme strømkontakt der borte. Power specs: Battery: 9 cell (80WHr) "smart" lithium ion AC Adapter: Input voltage: 90 to 265 VAC - Input current (maximum): 2.5A at 90 VAC, full load - Output current: 6.7A - Output power: 130W standard - Dimensions (H x W x D): 1.47 inch (38mm) x 2.6 inch (65mm) x 6.7 inch (170mm) - Weight (with cables): 0.9 lbs. (950 g) Noen som vet hva jeg må gjøre? Lenke til kommentar
uburen Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 http://www.arngren.net/omformer2.html Prøv denne! Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 FlyingStart Skrevet 03/10/2005 : 13:09 AC Adapter: Input voltage: 90 to 265 VAC Du skal ikke behøve annet enn en ny ledning fra stikkontakt til adapter. Det er vel en vanlig apparat plugg på den? Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 AC Adapter: Input voltage: 90 to 265 VAC Jeg tror ikke du trenger noen omformer, ac adapteren tåler 220 V. Det du trenger er en sånn liten plugg du kobler på den amerikanske kontakten så den passer i den norske. Alt. er jeg ganske sikker på at det bare er å bytte kabelen som går fra adapteren til strømkontakten, det er ihvertfall det jeg gjorde med kameraet mitt som ble kjøpt i japan. Lenke til kommentar
ols Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Bare bruk adapteren. Det står jo at den virker helt opp til 265 Volt. Vi har som bekjent 220. (det er helt vanlig at slike adaptere kan brukes med flere typer nettspenning). Lenke til kommentar
butare Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 AC Adapter: Input voltage: 90 to 265 VAC Jeg tror ikke du trenger noen omformer, ac adapteren tåler 220 V. Det du trenger er en sånn liten plugg du kobler på den amerikanske kontakten så den passer i den norske. Alt. er jeg ganske sikker på at det bare er å bytte kabelen som går fra adapteren til strømkontakten, det er ihvertfall det jeg gjorde med kameraet mitt som ble kjøpt i japan. Bor i USA så jeg kan bekrefte at dette er korrekt. Innkjøp på flere hundre kroner burde være totalt unødvendig. Lenke til kommentar
FlyingStart Skrevet 3. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2005 Ok, takk for svar! Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Ja, jeg mener den Amerikanske Dell jeg var bort hadde en kabel som denne på bildet. Koster 39Kr på Claes Ohlson. Hvis den ikke har slik ledning kan du benytte en adapter til og sette rett på stikkontakten. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 pcp160: Den kan du faktisk ikke bruke på Dell sine bærbare. Hvertfall ikke på i9300 og XPS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå