Gå til innhold

kjøleskap til pcbruk??


shebban

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-08-18 03:25, shebban skrev:

da burde det jo bli kondens i vanlig rom temp og da!!? Kondens får du når en ting er kaldere enn romtemp. I et kjøle skap så er cpuen varmere en lufta i kjøle skapet slik at det ikke blir kondens på cpuen!


 

riktig!

 

i kjøleskapet vil maskinen bli den varme tingen og siden kondens oppstår på kalde ting kommer kondensen til å legge seg på vegg/kjøleelement. Men som mange sier er det en mulighet for at kompressoren tar kvelden.

 

men hvis alt er montert i kabinett kommer det til å kondensere på insiden av kabinettet.

 

jeg har 'nesten' prøvd det, men jeg satte maskina (åpent kabinett) ut av vinduet når temp ute var -20C

det ble null kondensering.

ps.jeg har aldi før eller etter oppnådd så bra overklokkings resultater med kjøleribbe :grin:

Lenke til kommentar

nei gjør som proffene når de bytter ut luft med gass.

fyll men nitrogen.

og ja en fryseboks må jo fungere bra? hvor mange watt er egentlig en stor fryseboks?

en kompis fra fauske hadde en fryseboks som releet gikk sund på slik at fryseren sto og gikk hele tiden.

vi målte tempen til -78 c :eek:

og den fryseren gikk aldri sund eller stoppet eller noe. men det var mange år siden nå. lenge før jeg begynte å inntressere meg for pcer.

Lenke til kommentar

Quote:


i kjøleskapet vil maskinen bli den varme tingen og siden kondens oppstår på kalde ting kommer kondensen til å legge seg på vegg/kjøleelement.


 

Men med en gang man åpner døren til kjøleskapet, så blir plutselig maskinen den kalde tingen...og..kondens/is oppstår..

 

En middels stor fryseboks bruker ca 500W når den er igang. Hadde den kompressoren på 500W gått hele året, så hadde det kostet ca 2600kr bare for å holde den i gang, i strømutgifter :-|

Lenke til kommentar

Noen som har sett de små kjøleboksen til bruk i bil ?

Så på en slik her om dagen å de så jo geniale ut. VAnlig kjølebag bare at lokket står en vifte som blåser igjenom noe kjølegnikk...vil sikkert klare å senke tempen litt i kabinettet. Så bare så enkelt ut å sage et lite hull i siden av kabinettet og montere lokket til kjøleboksen utenpå. De boksene går jo på 12v

Lenke til kommentar

alle som har vannkjøling kan jo bare putte radiatoren

i frysern da blir iallefall vannet kaldt (får sikkert kondens på slangene og men det er bare og isolere slangene)

jeg var tenkt å prøve men jeg har fått meg 226w peltier

og det er ca like bra som en fryser og koster bare 300kr

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-18 18:19, ViperOz skrev:

alle som har vannkjøling kan jo bare putte radiatoren

i frysern da blir iallefall vannet kaldt (får sikkert kondens på slangene og men det er bare og isolere slangene)

jeg var tenkt å prøve men jeg har fått meg 226w peltier

og det er ca like bra som en fryser og koster bare 300kr


 

pluss en strømforsyning til 1000-1500,- og da??lol

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...