shebban Skrevet 17. august 2002 Del Skrevet 17. august 2002 Var inne å så på databutikken sine sider der jeg fant noe som heter "Minikjøleskap". Er dette et kjøleskap som man skal ha hele pc kabinettet i? Finner det under kjøling. Hvis det er det jeg tror det er så demper det nok masse lyd og. siden kjøleskap er tette. Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 17. august 2002 Del Skrevet 17. august 2002 Dette har blitt tatt opp før, men... Dette kjøleskapet er bare pynt... Plass til 4x2 burker... Kan plasseres på kabinetter osv. ganske stilig til lan bruk... Lenke til kommentar
yngvestein Skrevet 17. august 2002 Del Skrevet 17. august 2002 O`helga svarte natt!! Det er jo min "våte" drøm! Kjøling og støydemping på en gang. Bravo Bravissimo!! Lenke til kommentar
zacon Skrevet 17. august 2002 Del Skrevet 17. august 2002 Virker ikke som den egentlig er ment for elektronikk. Og det bråker sikkert litt uansett. Kjøleskap bråker. :smile: Lenke til kommentar
shebban Skrevet 17. august 2002 Forfatter Del Skrevet 17. august 2002 hmm ok da. Tenkte at det kanskje var plass siden det er på 15liter. Har fundert litt på det med kjøleskap, det blir vel bare kondens hvis noen komponenter blir kaldere enn rom temp.. Så hvordan blir det når lufta blir kjølt ned? Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 17. august 2002 Del Skrevet 17. august 2002 Unnskyld? Er det noen som gidder å høre??? DET ER ET KJØLESKAP!!! Den kjøler brus og smør og ost! Lenke til kommentar
shebban Skrevet 17. august 2002 Forfatter Del Skrevet 17. august 2002 har forstått det nå!!!!! jeg spurte: Men hadde det blitt kondens hvis du hiver hele pcen i et kjøleskap??? Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 17. august 2002 Del Skrevet 17. august 2002 Blir det ikke bare kondens hvis du har vannkjøling? Hvis nei, hvor kan det bli kondens? Lenke til kommentar
StudioN Skrevet 17. august 2002 Del Skrevet 17. august 2002 Har du noengang sett et tørt kjøleskap? Det vil alltid være litt fuktighet, spesielt innerste veggen. Helt logisk ettersom all luft inneholder "fuktighet". Kanskje en vacuum-pumpe ville vært løsningen...? Lenke til kommentar
shebban Skrevet 17. august 2002 Forfatter Del Skrevet 17. august 2002 blir ikke kondens av vannkjøling, hvis vannet har samme temp som rom temperatur. Du får kondens hvis noe er kaldere enn lufta rundt! foreksempel du tar et glass kaldt øl, dlir fort mye kondens rundt glasset! Men hvis du hadde hatt samme temp i rommet som i kjøleskapet hadde du ikke fått noe kondens på glasset! Så hvorfor hadde det blitt kondens inne i pcen? Lenke til kommentar
shebban Skrevet 17. august 2002 Forfatter Del Skrevet 17. august 2002 Quote: Den 2002-08-18 01:43, StudioN skrev:Har du noengang sett et tørt kjøleskap?Det vil alltid være litt fuktighet,spesielt innerste veggen. Heltlogisk ettersom all luft inneholder"fuktighet". Kanskje en vacuum-pumpeville vært løsningen...? Blir kondens av å sette varme ting inn i kjøleskapet og av å åpne døra slik at varm luft kommer inn! Hadde sikkert blitt litt kondens med en gang du setter pcen inn i kjøleskapet men når den er kald så bør det ikke bli mere kondens! Lenke til kommentar
shebban Skrevet 17. august 2002 Forfatter Del Skrevet 17. august 2002 bare så dere vet det så har jeg ikke tenkt å hive pcen i kjøleskapet. Har vannkjøling nå og er fornøyd med det! Jeg er bare nysjærig på nye ting! Lenke til kommentar
StudioN Skrevet 17. august 2002 Del Skrevet 17. august 2002 Hver gang du åpner kjøleskapsdøren trekkes ny luft inn. Man vil gjerne ikke få svære vanndråper i pc'en, men fuktigheten vil legge seg på veggene i kjøleskapet som enn tynn hinne "is". Ikke noe jég ville eksperimentert med, men for all del, prøv.. Lenke til kommentar
shebban Skrevet 18. august 2002 Forfatter Del Skrevet 18. august 2002 men si du moterer alt før du skrur på kjøleskapet og ikke åpner døra!? bør ikke dli kondens da? Lenke til kommentar
StudioN Skrevet 18. august 2002 Del Skrevet 18. august 2002 Hehe, skulle tro man ville unngå kondens da, ja. Og om kjøleskapet var så og si luft-tett. Lenke til kommentar
shebban Skrevet 18. august 2002 Forfatter Del Skrevet 18. august 2002 hum. lurer på om det hadde funka med en fryser og da?? *thinking* Lenke til kommentar
StudioN Skrevet 18. august 2002 Del Skrevet 18. august 2002 Dete tar jo helt av. Tror f** jeg kommer til å prøve dette! MHz'ene skimtes i det fjerne... Lenke til kommentar
shebban Skrevet 18. august 2002 Forfatter Del Skrevet 18. august 2002 hehe. tror ikke cpuen min vil gå noe høyere jeg. Intel p3 1300@1625 med vann kjøling. Men likavel så er det kult å vudere nye kjølemetoder! Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 18. august 2002 Del Skrevet 18. august 2002 Tipper kjøleskapet dæver innen ei uke hvis du stapper pc'en inn i det.(hvis det varer så lenge) Forde da vil kompressorn i kjøleskapet stå å gå hele tiden(noe den ikke er beregna til å gjøre) og brenne opp ellerno(kansje litt mindre dramatisk, men varmen tar nok knekken på den ja). Er det noen som noen gang har tenkt å bytte ut kompressorn i et kjøleskap/fryser med en som er laga for å stå å gå(ala vapochill/promoteia)? Er vel ikke barebare...... oioioi!!! Fikk en vill ide, noen som har 5 frysere å donere meg(1000 liter klasse)? :razz: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå