Gå til innhold

X2 Boxed - Meget kjølig

Anbefalte innlegg

Har skaffet meg en X2 4400+, samt det vifteløse ASUS A8N-SLI Premium, og må si at jeg er *veldig* imponert over temperaturene.

CPU idle ligger mellom 32-34 grader idle, mens den ligger på kun 40-42 grader ved full load. Temperaturen på hovedkortet ligger på 38-40 grader, mens romtemperatur er ca 23 grader. Har ingen kabinettvifter i mitt Chieftec Mesh - har også 3 harddisker som surrer og går. Har forøvrig et vifteløst GF 6200 TC i vente av ATi lansering), som nok hjelper med å senke temp i kabinettet med noen grader, men still...

Og som nevnt i topic, dette med boxed-kjøler.

edit: Har ikke overklokket noe som helst, men vurderer å klokke fra 2.2 - 2.4 GHz.

Endret av KriFos
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er jo vanvittig bra :yes: tror jeg ville hatt ihvrtfall en vifte pá halv hastighet, sánn bare for og bytte luft en gang i i minuttet eller noe. fár du ikke hőye temperaturer pá HDD?

angáende klokking er det bare skru opp sá langt du kommer uten og steet pá mere volt. utgjőr lite eller ingenting i varme. főrst nár du őker vcore det blir varmt.

Lenke til kommentar
er jo vanvittig bra :yes: tror jeg ville hatt ihvrtfall en vifte pá halv hastighet, sánn bare for og bytte luft en gang i i minuttet eller noe. fár du ikke hõye temperaturer pá HDD?

angáende klokking er det bare skru opp sá langt du kommer uten og steet pá mere volt. utgjõr lite eller ingenting i varme. fõrst nár du õker vcore det blir varmt.

Har noe som heter Q-Fan Control på Asus kortet mitt, viften er skrudd ned til langt under halv hastighet (ca 1500 RPM) og tempen er da ca 40 grader idle og oppmot 48 grader ved full load på begge kjernene. Skal nevnes at vifta øker til ca 2000 rpm.

Uansett, ved ca 3500 rpm (normalnivå) er viften på ganske "normalt" støynivå, sånn som jeg har vært vant med fra tidligere / andre data. Men når den er skrudd ned til 1500, og selv når den er på 2000 (ved full load) hører jeg den ikke. Eneste støyen jeg hører fra PCn nå er PSU-vifta og et par gamle harddisker (WD 80GB / Seagate 80 GB) som jeg nok blir å bytte ut snart :)

Og, ved Asus AI Booster kan man klokke maskina via windows, bare aktiverer funksjonen i BIOS først. Testet dette og klokket enkelt til 2.4GHz uten at det ble ustabilt. Kjørte noen benchmarks (Sisoft Sandra CPU tester) og havnet på 4800+ scores :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...