Howard Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Albatron har annonsert et hovedkort med sokkel 754 og doble PCIe x16-porter for grafikkort. Les mer Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Hva vil prisen bli sånn ca? Lenke til kommentar
Howard Skrevet 3. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2005 Et anslag kan være rundt 6-700 kroner, tatt i betraktning hva andre kort basert på samme brikkesett koster. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Vil si at Asrock 939 Dual er et bedre valg for budsjett klassen. Pris ligger jo på ca 5-600kr Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Det var da billig. Men hvorfor kun 2 slotter til ram? Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Asrock 939 Dual er ikke et bedre valg for budjett klassen siden du må i dag betale litt over 1000kr for cpu'en.. Kontra 474kr.. Men så er vell ytelsen ganske forskjellig å da.. Lenke til kommentar
Enurd Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Epox skal jo også komme med et slikt kort, dette med SLi støtte. Bare se her Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 (endret) Det var da billig. Men hvorfor kun 2 slotter til ram? Alt for holde kostnadene nede. Dessuten er det nok sjelden budsjettkjøpere har bruk for allverdens med RAM. edit: leif Endret 3. oktober 2005 av Smirnoff Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Støtte for to skjermkort er nok mest salgsgimmic ovenfor intetanende kjøpere. I praksis tror jeg det PCIe-sportet med 4x elektrisk kommer til å bli brukt til diverse kort, f.eks TV-kort, ++. Jeg tror ikke at Crossfire eller SLI har noe å gjøre på et slikt hovedkrort. For det første bør man kjøpe topp-kort for at det skal ha noen hensikt fremfor ett raskt kort. For det andre begynner det å bli vanskelig å få tak i Athlon64 sokkel 754. Dermed vil man bli tvunget på en CPU som ikke står i stil til to toppkort. En annen ting jeg stusset på angående dette hovedkortet var den store avstanden mellom PCIe-portene. Kortet er likevel ikke rettet inn mot høytytende og dyre systemer, så da lurer jeg på hva som er vitsen med å sette av så stor plass til et lettkjølt low-end eller midt-end skjermkort. For min del kunen de gjerne byttet den "16x" 4xPCIe-porten med en ekte 4x/4x PCIe-port. Også kunne de ha satt et vanlig PCI-spor mellom PCIe-portene for å utnytte plassen. Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 En genistrek ville vært å gi støtte for Turion. Turion + SLI er vel noe vi ikke har sett enda. Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Jeg tror ikke at Crossfire eller SLI har noe å gjøre på et slikt hovedkrort. For det første bør man kjøpe topp-kort for at det skal ha noen hensikt fremfor ett raskt kort. For det andre begynner det å bli vanskelig å få tak i Athlon64 sokkel 754. Dermed vil man bli tvunget på en CPU som ikke står i stil til to toppkort. Tja - du har jo Turion-serien. Og de nye Sempron-prosessorene er uansett bedre enn Clawhammer og Newcastle på alt, bortsett fra den lite utslagsgivende L2-størrelsen. Men for all del, jeg ser heller ikke noe stort marked for dette hovedkortet - spillentusiaster kjøper neppe socket 754 uansett. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 I praksis tror jeg det PCIe-sportet med 4x elektrisk kommer til å bli brukt til diverse kort, f.eks TV-kort, ++. pci-e tv-kort? eh Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 En genistrek ville vært å gi støtte for Turion. Turion + SLI er vel noe vi ikke har sett enda. Eller ennå bedre: Desktop hovedkort med passiv kjøling over hele linja, støtte for Turion64, og MXM-grafikk-port eller AXIOM-grafikk-port. pci-e tv-kort? eh Ja, PCI-express TV-kort. Det er jo slike kort PCI-express 1x 2x og 4x-portene er ment for. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå