shadowxavier Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Dette er et problem jeg aldri har vært borti før, og jeg skal prøve å forklare det så godt så overhodet mulig. Først må jeg bare presisere at jeg tror det ligger i skjermkortet, og at det godt kan hende at jeg tar feil. Det som skjedde var at bildet på skjermen kort og godt forsvant. Som om skjermen ikke kommer seg ut av hvilemodus. Det var som om bildet gikk i oppløsning. Den gikk fra fullt bildet, så ble fargene forvrengt til rosa, cyan etc i ca 0.2 sek før skjermen ble svart. Selve skjermen er det ikke noe feil med, jeg koblet den til min bærbare og skjermbildet vistes på skjermen helt fint. La merke til at den lille viften på skjermkortet ikke snurrer lenger, men jeg tok det ut, fjernet støv og skit, og så snurret den igjen, uten at dette hjalp nevneverdig. Så dermed er jeg egentlig blank for ideer, og håper noen her kan gjennkjenne problemet. Som sagt, jeg vil tro det er feil med skjermkortet siden det er dette som skaper og videreformidler bildet. Det har aldri vært noe feil med det før. Alle ideer mottas med takk! Lenke til kommentar
hakrist Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 (endret) Støv er en pc sin verste fiende. Rengjør pc'en for støv minst et par ganger i året. Når du sier at vifta på skjermkortet hadde stoppa pga alt støvet, er det nok stor sansynlighet for at kortet har overopphetet og tatt kvelden. Du kan sikkert prøve skjermkortet i en annen pc for sikkerhets-skyld, men jeg ville ikke hatt så store forhåpninger desverre. Endret 3. oktober 2005 av hakrist Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 hmm, kjølingen på kortet ditt, altså den lille viften, hadde den stoppet lenge eller? i såfall ville jeg gjettet på at kortet ditt har gått i dass pga varme utvikling på GPU. eventuelt kan du prøve og sette kortet i en annen maskin for og prøve der, bare for og utelukke eventuelle andre hardware relaterte feil. men etter min egen magefølelese, så ville jeg gått for varme utvikling og et nytt kort Lykke til, og håp på det beste Mvh Sweet™ Lenke til kommentar
shadowxavier Skrevet 3. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2005 Jepp, det er i grunnen det jeg også har kommet fram til. Skal få testet kortet de nærmeste 24 timene. Det kan ikke tenkes at hovedkortet har noe å si i saken? Det er jo noen år gammelt, men har aldri hatt noen problemer med det. Vet jo ikke helt om det noen sammenheng mellom hovedkort og skjermbilde direkte. Skal si fra hvordan det går. Stor takk til hakrist og neon Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 njae... tviler egentlig på at HK ahr noe med saken og gjøre, etersom du sa at vifta på kortet ditt stoppa.. da hadde jeg lagt penga mine på nytt skjermkort. Mvh Sweet™ Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 her lukter det svidd gpu. enda bedre hvis du prøver et nytt kort i din pc, og ser om du får windows på beina. Lenke til kommentar
shadowxavier Skrevet 4. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2005 Fixed! Hvem skulle trodd slikt.... det var skjermkortet som var grillet.. like godt grillet som årets første grillribbe tenker jeg.. Så nå er nytt skjermkort på plass, uten støv .... og slik skal den forbli! Takk igjen til de som har svart! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå