Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

WLAN software -og passord problemer

Anbefalte innlegg

Jeg har formatert min bærbare hp ze2247, og sliter nå med et WLAN problem. Har adsl i en leilighet med 4 andre, og en linksys trådløs ruter som virker helt greit.

Når jeg prøver å koble til nettverket, må jeg naturligvis skrive inn krypteringspassordet vårt. Vi har et WPA passord bestående av bokstaver, og dette fungerer på alle de andre sine pc'er (og min før formateringen). Men nå får jeg en merkelig error når jeg skriver inn passordet. Dette er erroren:

"the network password needs to be 40bits or 104bits depending on your network configuration. This can be entered as 5 or 13 digits characters or 10 or 26 hexadesimal characters"

Hva betyr dette?

Jeg hadde hp sin wlan software før formateringen, men får ikke den til å funke nå (Kan ikke finne den selv om den er installert). Derfor sitter jeg nå med den bedritne softwaren til windows xp, og en error jeg ikke skjønner bæret av.

Hjelp? :hmm:

Takk.

Endret av EnergY30
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Service pack 2 er kanskje problemet ja... Skal teste det ut i morgen!

Men du sier at jeg bør bruke de nyeste hp wlan driverne. Hvor får jeg tak i de? Og hvordan får jeg de til å funke? Jeg installerte som sagt wlan driverne til lå på den medfølgte hp cd'en på nytt, men disse fikk jeg ikke til å bruke. Virker som windows prioriterer sin egen først.... :(

Finnes det noen universale wlan drivere som er gode?

Til info har jeg et broadcom 802,11 b/g kort.

Flere gode svar å få?

Lenke til kommentar

ze2247 kom med en OS CD hvor SP2 er integrert. Hvorfor ikke bruke den?

Alle drivere, samt Broadcom Utility er tilgjengelig fra www.hp.com, så du kan hente ned og installere derfra. Drivere fra Broadcom sine hjemmesider vil ikke alltid fungere, da det brukes OEM-hardware i maskinene, noe som ikke alltid støttes direkte fra produsenten.

Lenke til kommentar
Installerte helller egen win xp pro, siden den som følger med bare er home edition.

Vel, har man behov for domene-nettverk er det forståelig :)

Driverne fra www.hp.com skal allikevel fungere. Og jeg ville anbefalt og oppgradere til SP2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...