EnergY30 Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 (endret) Jeg har formatert min bærbare hp ze2247, og sliter nå med et WLAN problem. Har adsl i en leilighet med 4 andre, og en linksys trådløs ruter som virker helt greit. Når jeg prøver å koble til nettverket, må jeg naturligvis skrive inn krypteringspassordet vårt. Vi har et WPA passord bestående av bokstaver, og dette fungerer på alle de andre sine pc'er (og min før formateringen). Men nå får jeg en merkelig error når jeg skriver inn passordet. Dette er erroren: "the network password needs to be 40bits or 104bits depending on your network configuration. This can be entered as 5 or 13 digits characters or 10 or 26 hexadesimal characters" Hva betyr dette? Jeg hadde hp sin wlan software før formateringen, men får ikke den til å funke nå (Kan ikke finne den selv om den er installert). Derfor sitter jeg nå med den bedritne softwaren til windows xp, og en error jeg ikke skjønner bæret av. Hjelp? Takk. Endret 2. oktober 2005 av EnergY30 Lenke til kommentar
Ikaros Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Sørg for å bruke siste wlan drivere fra hp, legg deretter inn SP2 for XP. (nyinstallerte maskiner uten servicepacks, støtter ikke WPA) Problemet bør være løst... Ikaros Lenke til kommentar
EnergY30 Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2005 Service pack 2 er kanskje problemet ja... Skal teste det ut i morgen! Men du sier at jeg bør bruke de nyeste hp wlan driverne. Hvor får jeg tak i de? Og hvordan får jeg de til å funke? Jeg installerte som sagt wlan driverne til lå på den medfølgte hp cd'en på nytt, men disse fikk jeg ikke til å bruke. Virker som windows prioriterer sin egen først.... Finnes det noen universale wlan drivere som er gode? Til info har jeg et broadcom 802,11 b/g kort. Flere gode svar å få? Lenke til kommentar
Ikaros Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Driverne du bruker støtter antageligvis ikke WPA. Last ned siste Broadcom drivere for din maskin fra følgende adresse : http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwar...1106073&os=228# Har du noen Servicepack installert ? Ikaros Lenke til kommentar
EnergY30 Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2005 SP1 er installert. Bra jobba ikaros! Jeg rota litt rundt på hp siden tidligere uten å komme frem dit... Lenke til kommentar
Ikaros Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Hvis du har Servicepack 1 last ned og installer følgende: http://www.microsoft.com/downloads/details...&displaylang=en (denne er inkludert i SP2) Ikaros Lenke til kommentar
TEE Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 ze2247 kom med en OS CD hvor SP2 er integrert. Hvorfor ikke bruke den? Alle drivere, samt Broadcom Utility er tilgjengelig fra www.hp.com, så du kan hente ned og installere derfra. Drivere fra Broadcom sine hjemmesider vil ikke alltid fungere, da det brukes OEM-hardware i maskinene, noe som ikke alltid støttes direkte fra produsenten. Lenke til kommentar
EnergY30 Skrevet 3. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2005 Installerte helller egen win xp pro, siden den som følger med bare er home edition. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Installerte helller egen win xp pro, siden den som følger med bare er home edition. Vel, har man behov for domene-nettverk er det forståelig Driverne fra www.hp.com skal allikevel fungere. Og jeg ville anbefalt og oppgradere til SP2. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå