Gå til innhold

Hva bruker Pro gamers?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg vannt nordisk mesterskap (ikke i cs) for noen år siden. Bruker ei gammal mus. Cordless mouseman optical.

 

(nordisk mesterskap i snowboard....)

Off topic: Har en kamerat som skryter av at han slo en norgesmester i biljard når han var i militæret.............................norgesmesteren på skøyter :D

 

 

On Topic: Bruker ikke de fleste pro gamers mus med kabel ??

Lenke til kommentar
um, ikke for å poste usalkig, men alle som refererer til "Pro" gamers mener folk som kaster bort livet sitt på ett 8 år gammelt spill eller ?... bare for å klarere

Det var usaklig ja, dessuten er det vel de som kombinerer "pro" gaming (er vel strengt tatt ingen som tjener til livets opphold med spilling) med et liv også...

Lenke til kommentar

Jeg bruker en Allsop musematte (sånn med bobler på, og grønn), og en Trust AMI Mouse 250S Optical (PS/2, ikke USB).

 

Jeg hoppet 950 plasser på rankingen til Catchgamer.no på lørdag, fra 2250 til 1300, bare på 3 timers spill. Jeg har altså veldig bra utstyr, som du skjønner.

 

 

 

Åh, du lurte på PRO GAMERS... det så jeg ikke før nå... :p

 

(jeg begynner å nærme meg 1000 innlegg, så kvaliteten på mine innlegg kommer til å være ganske lav - til jeg får passert 1000 :!: :roll: )

Lenke til kommentar
Og det er det dummeste jeg har hørt.

Da er du neppe særlig god i CS. De aller fleste på høyt nivå har lav til middels sens, det har vist seg å være en fordel.

En fordel? Forklar. I samme slengen, forklar også hvordan lav sense passer til alt og alle mye bedre enn høy? I så fall er det rart de lager mus med 200 DPi...

Lenke til kommentar

Hva har det å si hva XeqtR bruker? Han bruker den musa som passer han best i hånda og den musematta han LIKER.

 

Start med å spille en 4-5000 timer cs først, så finner du kanskje ut at skills er mer enn å ha samme utstyr som en på teamnor.

 

Det finnes flere 100 folk som aimer like bra som XeqtR og gutta, men for noen sjuke tactics de har :)

 

EDIT:

 

Mest utbredte:

 

Mus:

 

MX510/518

MX300

IE3.0

Razer Diamondback

 

Musematter:

 

Qpad

Steelpad

Icemat

Corepad

 

Finn ut hva som passer deg best, alt som skiller musene er formen (de skryter av 1509318521 DPI, du merker ikke forskjell i praksis) og musemattene har bare forskjellig underlag og du må finne ut hva du liker SELV. Noen av de beste i verden har glassplater (icemat) noen stålplater (steelpad/corepad) og noen tøymatter (qpad)

Endret av improvize
Lenke til kommentar
Hva har det å si hva XeqtR bruker? Han bruker den musa som passer han best i hånda og den musematta han LIKER.

 

Start med å spille en 4-5000 timer cs først, så finner du kanskje ut at skills er mer enn å ha samme utstyr som en på teamnor.

 

Det finnes flere 100 folk som aimer like bra som XeqtR og gutta, men for noen sjuke tactics de har :)

 

EDIT:

 

Mest utbredte:

 

Mus:

 

MX510/518

MX300

IE3.0

Razer Diamondback

 

Musematter:

 

Qpad

Steelpad

Icemat

Corepad

 

Finn ut hva som passer deg best, alt som skiller musene er formen (de skryter av 1509318521 DPI, du merker ikke forskjell i praksis) og musemattene har bare forskjellig underlag og du må finne ut hva du liker SELV. Noen av de beste i verden har glassplater (icemat) noen stålplater (steelpad/corepad) og noen tøymatter (qpad)

Han lurer på hva XeqtR bruker, IKKE hvor meningsløst DU synes det er at han lurer på det.

Lenke til kommentar
Og det er det dummeste jeg har hørt.

Da er du neppe særlig god i CS. De aller fleste på høyt nivå har lav til middels sens, det har vist seg å være en fordel.

En fordel? Forklar. I samme slengen, forklar også hvordan lav sense passer til alt og alle mye bedre enn høy? I så fall er det rart de lager mus med 200 DPi...

Hvis du kombinerer reaksjoner (ofte raske/brå bevegelser) og høy sensitivity så er det utrolig lett å gjøre feil (Svært små bevegelser gir stort utslag i hvor langt pekeren beveger seg på skjermen).

 

Setter du ned sensitivity gir dette seg mindre utslag. Det blir mao lettere å kontrollere musa. Du setter jo selvfølgelig da ikke sensitivity slik at du trenger 1 m2 musmatte for å snu deg en gang rundt da. Når det er sagt er nok mange fler som bruker fra lav til middels, enn det er som bruker fra middels til høy sensitivity for gaming.

 

Men for all del, hvis du bruker høy og trives med det så gjør det. For min egen del funker rimelig lav sensitivity bedre og jeg har MYE mer kontroll over det jeg gjør.

Endret av brazir
Lenke til kommentar

Beste musematta jeg har brukt noen gang, er en bunke med A3-ark av den FINESTE typen, ikke det der grove, fæle kopipapiret, legger de helt flatt, stryker ut alle kanter og taper den fast i bordet...

 

Den i kombinasjon med god gammaldags 3M-Scotch tape som pads = Helt rått... Du kan blåse på musa og den flyter avgårde :)

 

Bruker MX518, Intellimouse 2.0 (beste ever) og MX1000.

Lenke til kommentar
En fordel? Forklar. I samme slengen, forklar også hvordan lav sense passer til alt og alle mye bedre enn høy? I så fall er det rart de lager mus med 200 DPi...

Advarsel: følgende innlegg baseres på personlig erfaring. Er ganske interessert i emnet, har diskutert med andre og eksperimentert en del selv over flere år.

 

Lav sens gir udiskutabelt bedre og mer stabil aim både close/long distance. Det vil også medføre at man styrer musa med hele armen i stedet for kun håndleddet, dette er mer behagelig og sunt i lengden (reduserer sjans for "muse-syke").

 

I noen situasjoner kan det være greit å snu seg kjapt og håndtere fiender som dukker opp på uventede plasser, men spiller man på litt høyere nivå kommer man ikke ofte i sånne situasjoner.

 

Noen har god nok øye-til-hånd koordinasjon til at de spiller litt bedre med middels til høy sens, mens en høy sens er ikke fordelaktig uansett hvordan man ser det i CS.

 

Ser ikke helt hvor DPI kommer inn her, uansett har de mest brukte musene i dag 400+ dpi og holder i lange baner for de fleste.

 

Edit: glemte å nevne at nå snakker jeg kun om CS, i andre spill kan situasjonen være helt annerledes. I Q3 f.eks spiller de beste med høy acc.

Endret av arokh
Lenke til kommentar

Det tallet hørtes ut som en veldig dårlig gjetning, skulle likt å sett noe håndfast som støtter den. Dessuten vet jo alle at skandinavia har de desidert beste CS spillerne :)

 

Selv bruker jeg MX300 på icemat (glass), og den kan slite litt hvis hvis den ikke er 100% ren, eller den kommer over en ripe. Man kan aldri få for bra tracking :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...