Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc fryser med striper over hele skjermen

Anbefalte innlegg

Har et problem med at pc'en min fryser etter at den har stått på i ca 30 min.. Det eneste jeg ser på skjermen når den fryser er masse fargerike striper nedover.

Ettersom jeg har oppfattet skjer den, uten at jeg gjør noe spesielt på pc'en. Ganske irriterenes, faktisk mer lyst på bluescreen enn dette:P

Noen som kan hjelpe ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette kan være nesten hva som helst. Men bygger ofte på HW-problemer, er i alle fall min erfaring. Hadde noe lignende selv tidligere. Fant ut at det var det trådløse nettverkskortet som utløste det.

Forslag til løsning vil først og fremst å formatere, for å utelukke programvarerelaterte feil.

Var også borti en gang at det var en driver som føkka opp. HVis det fortsatt er problemer etter formatering og reinstall av alt, så er det bare elimineringsmetoden igjen. Formatere på nytt, installere en og en ting for å se hva som krasjer. Evt. ejekke et og et komponent.

Lenke til kommentar

Oki, er rimelig sikker på at det er hardware feil selv. Siden det skjedde rett etter at jeg fraktet pcen i bilen.. Så skal prøve meg fram med hva det kan være. Men har ikke skjedd siden i går nå. Så får håpedet plutselig bare ble borte:)

Lenke til kommentar

Jeg kan nærmest garantere at din Cpu vifte har fått en litt hard medfart i bilen, pga viftenes vekt blir det some tider noe tull der. Det som nok har skjedd er at kjølepastaen har fått seg en liten rift, som gjør at luft kommer til under mellom viften og cpu'en. Det du må gjøre da, er å løsne den legge på\redigere litt kjølepasta som er der, eller evt. bare feste viften. Skulle det ikke være dette si ifra, men har hatt AKKURAT samme problem selv!

Lenke til kommentar
...selv tidligere. Fant ut at det var det trådløse nettverkskortet som utløste det.

Manfred: Jeg sliter med akkurat det samme problemet nå.. Maskina mi har fryst 10 ganger allerede i dag etter kl. 15:00. Så lenge nettverkskortet er disablet har jeg ingen problemer, men med en gang jeg enabler det blir alt ustabilt. Hvis jeg da laster ned\opp noe så henger alt seg. Jeg er helt sikker på at det er det 3Com 3CRDAG675 tråløst PCI nettverkskortet som står for problemene..

Med det jeg lurte på var vell egentlig hvordan du løste det?

Q.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...