Explorer Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Nå har tiden kommet til å vurdere utbytting av gammle stasjonære maskinen. Ligger enda litt på is, om det blir nå jeg skal ha ny maskin, men er startet å sjekke ut mulighetene. Leste testen av Netshop 259IEN og ble nokså imponert. Så begynte jeg å sjekke litt rundt på nettbutikkene som selger Aopen 1559. Det er egentlig det jeg lurer på, hvilken bør jeg gå for. Da kommer man selvsagt til hva jeg skal bruke den til.. Ønsker en PC som ikke veier så alt for mye, som kan være med i sekken til skolen, bør ha grafikkytelse og generell ytelse til å spille nye spill uten å slite for tungt (ikke noe Intel Extreme Graphics altså ) Batteritid er ikke kritisk, men det gjør absolutt ikke noe om den greier 3-4 timer. Også, ønsker ikke å gå ned i ytelse i forhold til maskinen jeg har nå (kanskje ikke så vanskelig å greie akkurat det da ) Prøvde å sette opp en 1559 på Netshop og dette ble resultatet: 1 stk. Produksjon og testing av PC bærbar PC 1 stk. AOpen Country kit for 1559 barebone Sort tastatur og manual til Aopen 1559 1 stk. AOpen 1559AL barebook Nvidia 6600 128MB 128MB 6600,lyd,U2+LN+1394 1 stk. Intel Pentium M 760 2,0 GHz FSB533 2MB CACHE BOXED "Sonoma" 1 stk. Kingston 512MB 533MHz (4200) DDR2 SODIMM Non-ECC CL4, 200 pins 1 stk. Kingston 512MB 533MHz (4200) DDR2 SODIMM Non-ECC CL4, 200 pins 1 stk. Samsung 80GB 2,5" S-ATA 5400RPM 8MB cache, HM080JI, silent seek 1 stk. AOpen 8x DVD ± RW Double Layer for 155XX for bærbar PC 1 stk. Intel Wireless LAN Mini PCI Card 54MBPs Er kvaliteten på 1559-maskinene god? Hvordan er skjermen? Er det billigere å mekke sammen maskinen selv, og er det noe som er vanskelig å utføre (har aldri rørt innsiden på en bærbar, men har satt sammen noen vanlige maskiner)? Hvilken prosessor bør jeg ha for å kunne yte likt eller bedre som xp2500+'en min som er klokket til xp3200+? Ble mange sprøsmål dette.. Mvh JOS Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Les testen av 1559 så får du noen svar. Hvor finner du den? Her på hardware.no så klart, og på dinside.no Noen ganger så kan det være billigere å sette sammen selv. Jeg har gjort det et par ganger, og det er ikke vanskelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå