Darkwing Duck Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Hvor mye tap må man regne med pr m/km kabel når det gjelder hastighet på adsl2+? Etter Kapaks så er jeg 2980meter fra sentralen og med trådtykkelse på 0,6 eller større. Jeg har et Adsl2+ abb med 5120/768. Iflg div tester så har jeg følgende reultater: Dataguard: 3318 kBit/s ItAvisen : 3517 kBit/s Digi.No : ned 3618 kbit/s opp 652 kbit/s Må jeg beregne et så stort tap på denne lengden? Mvh Darkwing Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 (endret) 2980 meter tilsvarer ca. 9,8 kilofeet og du skal da ifølge "ADSL2+ whitepaper" klare en hastighet på ca. 5,2Mbps, noe som stemmer bra med den linja du har. Med ADSL2+ teknologien så kan man redusere pakketap (overhead) med å redusere størrelsen på overhead-bit'ene fra 32kbps til 4 kbps. Vet ikke hvilken internett leverandør du har, men tviler på at de har gjort noe med dette. Normalt brukes PPPoE- eller PPPoA-tilkobling og dette gir 2-8% tap + linjetap, erfaringsmessig så kan du regne med ca. 20% tap (overhead). Da er vi nede i 5120x0,8=4096 => 4Mbps Steng ned alle fildelingsprogrammer og annet som sender/mottar data. Få tak i en god FTP klient, for eksempel CuteFTP fra denne linken, http://www.globalscape.com/download/cuteftp.asp , konfigurerer den til å bruke PASSV MODE, altså passiv modus. Koble deg til følgende med anonym login (anonymous/guest): ftp.uio.no Her går du inn i katalogene / - og laster ned filen som heter: find.gz. Denne FTP serveren gir normalt korrekte resultater. Endret 28. november 2005 av Pingla Lenke til kommentar
Elmek38 Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Eg har ein lengde på over 4200m og eg får det eg betaler for. Lenke til kommentar
TAS Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Kan å prøve dette programmet.Måler opp/ned hastigheten din.Er det eneste programmet som din ISP godtar,hvis det er noe feil ved linja di. http://tptest.se/lista_artiklar.asp?lngCategoryId=1307 Lenke til kommentar
Darkwing Duck Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2005 Fikk ikke mer enn 3750/645 med det programmet der. Skulle jeg sette inn en adresse selv? Mvh Darkwing Lenke til kommentar
Racerro Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 (endret) Eg har en 8032/544 linje fra Tafjord Mimer og her er resultata eg oppnår med testprogrammet som det er linka til lenger oppe. Må legge til at dette er med Adsl og ikkje Adsl2+, eg får adsl2+ neste uke så kan gjere testen igjen da. Linjelengda mi er 1492 meter. Best UDP Send Rate : 481.01 kbit/s Best UDP Receive Rate : 6.99 Mbit/s Best TCP Send Rate : 458.92 kbit/s Best TCP Receive Rate : 6.59 Mbit/s Send Efficiency : 95% Receive Efficiency : 94% Endret 7. oktober 2005 av Racerro Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå