Gå til innhold

Oppgradering av skjermkort? hva er lurest?

Klekkus

Anbefalte innlegg

Jeg er dritt lei av mitt gamle fx 5500 128mb, så da er det på tide å oppgradere :D men er ikke sikker på hvordan jeg skal gjøre det :hmm:

Her er alternativene mine:

- X700 256 mb til 1000kr på komplett

- Gainward 6800 Ultra Golden sample til 2000kr hos en kompis

Ulempen er jo at det ikke kommer til å bli flere agp kort, både nvidia og ati har kuttet agp på de nyeste kortene, så det ser mørkt ut for agp i fremtiden.

Fordelen er jo at jeg får det beste agp kortet som er produsert til en billig penge :D og slipper å bruke så mye penger som det ville godt hvist je skulle kjøpt et nytt hk og skjermkort med pci-e :D

- Nytt hovedkort med pci-e og pci-e kort

Bedre for fremtiden, og alternativ for kort som yter bedre, men er det værdt det?

Siste ord:

Ut av dette så tror jeg jeg holder en finger på 6800 ultra.

btw så er dette mitt oppset:

HK: AsRock 939A8X-M

CPU: AMD 64 "Venice" 3000+ s 939 (1.8 @ 2.43 :D)

MINNE: 2x512 mb Kingston Hyper X 2-3-2-6

HDD: 2x160 GB WD ATA 133

OPTISKE DREV: Sony D23A DVD brenner og AOPEN 52x CD brenner

GFX: XFX GeForce FX 5500

PSU: MIST 500W

Kabinett: Logisys Dracula Red S.E.

Skjerm: HP 19" CTR 50 hertZ

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men se å få deg en ny skjerm da mann...Kan jo ikke sitte å se på bilde med 50Hz oppfriskningshastighet. Du kommer jo å bli blind...

JA, få deg ny skjerm!

Jeg satt på en 15" CRT 50 hz før jeg å :p :s

Det var IKKE bra!

Jeg føler man reduserer synet, og jeg tror det er skjermen sin skyld at jeg er blitt mere nærsynt :p

Ikke risiker noe, og kjøp ny skjerm!

Dessuten, man kan sitte lengre foran en bedre skjerm, uten å få vondt i hodet :p

Lenke til kommentar

tja, det kommer til å bli ny skjerm etter jeg har fått meg nytt skjermkort.

planene var å kjøpe ny harddisk først, men jeg tror heller jeg trenger ny skjerm :D 17" LCD til ca 2k? eller CRT til 2k. har mest lyst på LCD, men det blir etter jeg har fått nytt skjermkort og får mer penger.

Hva tror dere?

Lenke til kommentar

jeg hadde gått for LCD..

etter og ha sittet foran en CRT skjerm i mange (les : altfor mange) år, så har jeg lagt merke til at jeg ser farger mye svakere på det ene øyet, og at jeg ser dårligere enn før... men jeg er ikke sikker på om dette er fra pc bruk...

men anywho, skaff deg LCD du :)

Mvh Sweet™

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Skal du game er jo CRT absolutt å anbefale! For 2k får du en skjerm som klarer 110Hz på 1280x1024. For billige skjermer, sjekk www.jmdata.as.

5174988[/snapback]

Hmm... jm har jo en god del brukbare crt skjermer da :)

Skal ta å vurdere om jeg kjøper en derfra, men jeg vil helst ha en flatskjerm. crt'er er litt vanskelig å dra med seg på lan da.

Eventuelt så kan jeg kalre å ordne meg en veldig bilig lcd via en kontakt jeg har :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...