Bravofox Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 (endret) Har hatt Nextgentel studentavtale ved UiB (antagelig med vpn?) i 3 år nå. Bor i kollektiv med 6 personer og problemet er at den grønne "cisco 677i-DIR" bredbåndsmodemet til Nextgentel kun gir ut 5 adresser via switchene til pc'ene.... Snakket med nextgentel og de sa jeg måtte koble bredbåndsmodemet direkte til en ruter som jeg måtte kjøpe selv, for så å la ruteren dele ut adresser til switchene. Slik gir bredbåndsmodemet ut kun 1 adresse til ruteren som igjen gir ut 253 eller hva det nå er til switchene.... Så jeg kjøpte en "Billion BIPAC-640 AE" Broadband firewall gateway. Deretter stilte jeg inn WAN på "fast ip" og skrev inn ip'en som bredbåndsmodemet tidligere ga pc'en min. Problemet nå er at alt ser ut til å funke fint i config'en til routeren (se bildevedlegg)...men ikke i praksis for jeg får ikke tilgang til internett. Så vidt jeg vet får jeg ikke tilgang til nextgentel modemet så jeg har ikke rørt det.... Noen tips? Endret 2. oktober 2005 av Bravofox Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Kommer an på hvordan du har satt opp DHCP'n (ip-range, gateway, dns) og om pc'ene event. er satt opp til å motta IP fra DHCP. Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Jeg tror at løsningen er å koble kabel fra modemet i en annen port, og IKKE i WAN port på routeren. Deretter kobler du switch i en av de 3 ledige porter, IKKE WAN. Jeg er ikke sikker på det, men det er verdt å prøve. Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Prøv den på dynamisk IP Lenke til kommentar
Hefla Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Trikset er å droppe hjemmekontor. Se denne tråden for mer info. Lenke til kommentar
Bravofox Skrevet 4. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2005 Takker og bukker Har nå sent mail til NGT og sier opp hjemmekontor-avtalen. Lenke til kommentar
Fre_ZZe Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Du bør ringe dem istedet, det er mye mer effektivt. Såvidt jeg veit tar det ukesvis før dei leser ting som blir sendt via kontaktskjemaet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå