HardcoreLenny Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 hey, kjøpte en western harddisk som i første omgang skulle være til xboxen,, men ettersom at jeg nesten altid i senere tid var blakk så fikk jeg aldri satt den inn, ikke chipen heller, det gikk rett og slett i glemmeboken. Men så bestemte jeg meg for å sette den i pc'en ettersom at den også kunne brukes der. Jo d gikk greit, jeg koblet den til,fant driver og la over alle filmene for og avlaste min opprinnelige 160 gigs harddisk.. så begynte d, jeg restarta maskinen og kom ikke inn, d kom opp en masse drit, og me en gang jeg koblet harddisken fra så kom jeg inn på pcen igjen.. og dette prøvde jeg mange ganger men neida, får den ikke på om jeg kobler til harddisken, noen som vet hva årsaken kan være??!! (sniippp snaappp snute ,nå er eventyre ute..)., Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Når man kobler til en IDE disk så må man passe på å sette jumpere riktig. Det kommer an på om den står alene på en kabel eller sammen med en annen disk. PS. Det er vanlig å skrive "det" med 3 bokstaver. Spar SMS språket til telefonen. Lenke til kommentar
Skeetzoid Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 En annen ting, hva slags operativsystem kjører du? Om du kjører winxp er det en oppdatert versjon ? Er vel ikke så mange som har det problemet lenger med 128 GB begrensingen, men tenkte det kunne være verdt å nevne Ellers tilbake til det mest elementære. Hvis det en IDE disk har du som Hårek påpekte jumper settinger for Slave, master og cable select hvis jeg husker riktig Lenke til kommentar
HardcoreLenny Skrevet 3. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2005 kjører winxp ja, ikkje no serli oppdatert tror jeg,, det vil si,, har jo service pack 2 og sånt liksom:P og skal spare meg for sms språket:P men hvordan fixer jeg det der jumper greiene? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Du har vel en disk fra før, og skal sette på en til? Den som står fra før står sannsynligvis som Master, og den nye skal da være slave. Men man må se nøye etter på Master, kanskje du må flytte jumper fra 'Single master' til 'Master with slave' eller noe lignende. Det varierer med fabrikatet. Du finner en plakat på disken som forteller hvordan det skal være. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå