RastaXP Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 For oss med flatskjerm, er det da noen b-side ved å skru av Vertical Synk? Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 (endret) Med V-Sync på, og med "kun" dobbeltbuffring" av det grafiske som kan vises. Får man en miss (Altså, for treg refresh) i det ene bufferet, så kuttes FPS i to (F.eks 60Hz VSYNC = 30FPS ved miss) osv. Hvis man ikke har på VSYNC så slipper man dette "problemet". Har hittil ikke vært et problem da jeg tror de aller aller fleste kjører med tre "bildebuffere". Jeg liker å Ha VSYNC på fordi da elimineres (I teorien) tearing. Endret 3. oktober 2005 av ExcaliBuR Lenke til kommentar
Solsviken Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Dersom jeg kjører V-sync i spill som f.eks CS kommer mouseaccs , tar jeg den av forsvinner den. Den skal i teorien vere permanent borte siden jeg har brukt en reg fil som skal ta den bort, men kommer alltså tilbake når jeg bruker Vsync Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Det er dessverre ganskefå spill som gir mulighet til å bruke tripplebuffering og det er kun ATi som gir mulighet til å tvinge dette i driveren og det kun under OpenGL. Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 3. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2005 Ok, da er det vel ingen grunn til å sette på vsync igjen? Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Du kan som nevnt oppleve tearing uten vsync, men det gir gjerne raskere oppdatering. Jeg avgjør dette selv på per spill basis. Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 3. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2005 Hva går da tearing utpå? Prøvde å lese litt om det, men ble ikke videre klok av det. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 http://forum.hardware.no/index.php?act=ST&...dpost&p=2359068 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå