Tåkelys Skrevet 17. august 2002 Del Skrevet 17. august 2002 Kjøpte meg et ASUS GF4 Ti4400 her om dagen. Etter å ha satt det i og skulle starte, skjedde noe rart. Viftene startet og stoppet i løpet av 1-2 sekunder. ingenting annet startet opp. Maskine slo seg av med en gang. Prøvde noen ganger til, med samme resultat. Slo så av strømmforsyningen(knappen bakpå) og på igjen. Dermed startet maskinen opp som vanlig. Har kjørt 3dmark(10600 poeng), spilt masse spill osv. og maskinen er dønn stabil over lengre tid. Men problemet er at ca. 1 av 10 ganger skjer det samme igjen. Trykker på start knappen, men ingenting skjer. Kan da trykke mange ganger uten at det er liv. Venter en stund og alt virker igjen. Noen som kan ha en formening om hva det kan være? P4 [email protected] ASUS P4T-E Chieftec 350w (blå greie) ASUS GF4 Ti4400 Plextor 24x Sony 52x cd rom 2 kabinettvifter 40GB WD [ Denne Melding var redigert av: engen på 2002-08-20 18:22 ] Lenke til kommentar
John P. Skrevet 17. august 2002 Del Skrevet 17. august 2002 Hmm... Sånne problemer som kommer og går er vel de vanskeligste å 'troubleshoot'e... Jeg tenkte først at du kanskje har fått en 'defekt' strømforsyning, men da burde den vel svikte enda oftere... Men det er mitt første tips uansett. Mitt andre tips er at du kanskje trenger en BIOS oppdatering. Sjekk etter på Asus' websider hva den seneste BIOS'en inneholder av 'fixer', og se om det er aktuelt (Ikke flash BIOSen hvis det ikke står noe om problemet ditt der). Mitt tredje tips(kanskje det beste - ihvertfall det raskeste å fikse kanskje) er å se etter om du kanskje har klart å 'rugge' litt på strømledningene til hovedkortet da du monterte skjermkortet. Sjekk alle ledninger/kontakter om igjen og se at alle er festet ordentelig. -Det var vel det jeg kunne komme på i farta... Men vent litt til, for det kommer helt sikkert noen med mere peil enn jeg har snart. :smile: Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 20. august 2002 Forfatter Del Skrevet 20. august 2002 Har prøvd alt nå, tror jeg. Nå er det vel ikke 1 av 10 men 1 av 3 ganger dette skjer. Jeg må rett og slett slå av bryteren bakpå strømforsyningen, og la den stå av i 20-40 sek. Når jeg da prøver, slår maskinen seg på. Hvis jeg ikke gjør det, så er det ingen reaksjon fra PCn. Er blitt et ergelig problem. Har ingen problemer med stabilitet, når den først er på. [ Denne Melding var redigert av: engen på 2002-08-20 16:13 ] Lenke til kommentar
Bisarre Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Prøv med en annen strømforsyning... Om du ikke har, så lån av noen. Lukter problemer med PSU. Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Quote: Den 2002-08-20 16:35, Bisarre skrev:Prøv med en annen strømforsyning... Om du ikke har, så lån av noen. Lukter problemer med PSU. Enig. Det var det første som slo meg også når jeg leste posten. Det er verdt pengene å investere i en skikkelig strømforsyning. Oppstarten er jo også den mest strømkrevende prosessen, siden omtrent alt "går" samtidig da. Nå høres jo 350W ut som om det skulle være nok. Jeg har et overfyllt kabinett med masse ekstra dilldall og klarer meg fint med 330W. Nå er det riktignok Enermaxx sine 330W, så det er mulig jeg flyter litt på det? DrErling Lenke til kommentar
Klorin Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Det høres ut som det har noe med hvor my strøm som trekkes i start øyeblikket. GF4 bruker endel strøm.. og hvis poweret eller h.kortet synes at det får for lite strøm eller for lav spenning så slår det seg av. Når du slår av hovedbryteren så tømmes jo kondensatorer i poweret og slik at starten blir litt anderledes. Se om du kan koble fra noe slik at starten blir litt lettere..vifter, cd-rom'er osv. Hvis det går greit da så må det være poweret som er litt for svakt. Kan ikke tenke meg hva annet det skulle være. [ Denne Melding var redigert av: klorin på 2002-08-20 16:47 ] Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 maskina mi var akkurat slik da det var like før hovedkortet mitt gikk te hælvette. Måtte slå på, slå av og vente, for så slå på igjen. Måtte gjøres oftere og oftere, helt til jeg ikke fikk maskina på i det heletatt til slutt... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Har du flere disker? Diskene bruker jo mye strøm i oppstarten (i servere brukes det ofte sekvensiell oppstart for ikke å overbelaste PSU). Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 21. august 2002 Forfatter Del Skrevet 21. august 2002 Hei og takk for all respons. Nå har jeg prøvd å trekke ut ekstravifter, og annet utstyr som kan trekke strøm. Uten resultat. Prøvde grafikkortet i en annen maskin med samme resultat. Så det ser faktisk ut til at det er noe rart med selve grafikkortet. Så nå får Komplett det tilbake. Etter å ha satt mitt gamle GF2 PRO kort inn igjen, funker alt fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå