Gå til innhold

Driverproblem med Hp pavilion ze2000

ratata

Anbefalte innlegg

Har ein laptop eg har fått i oppdrag å fikse, men eg slit veldig med å få driverpakkane til HP å køyre. Pcen køyrer med ein nyinstallert win xp, mao. ikkje den originale versjonen som låg på pcen frå før. Har forøvrig ingen cd med drivarar heller.

Problemet er altså at eg ikkje får til å køyra installasjonsfila i desse drivarpakkane til HP. Nokon som har ein ide om korleis eg får dette til virke? Det viktigaste er at eg får til wireless'en...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke begynn driversøket fra hp.no, men gå via www.hp.com for å starte. Eventuelt kan du følge linken her for å komme rett til søkesiden.

Pass på at du skriver inn riktig modell, og ikke bare ze2000, siden det er en betegnelse på serien som inneholder alle ze20xx, ze21xx og ze22xx modellene.

Det fulgte også med en driver og applikasjons CD når maskinen var ny som du kan bruke. Det har ikke noe å si for driverinstallasjonen at du ikke har OEM-versjonen av Windows XP som fulgte med. Denne fulgte forøvrig også med på en egen CD når maskinen var ny.

Lenke til kommentar

Fullt klar over at det kom med cd, men den har eg altså ikkje. Det er heller ikkje problem med å finne rett drivarar... problemet er at installasjonsprogrammet til drivarane ikkje vil starte... Nokon som veit kvifor dette er slik?

Lenke til kommentar

Tingen er at ingenting skjer... programmet startar ikkje.

Det er vel verdt å føye til at wireless'en ikkje viser i enhetsbehandling (difor går det ikkje an å installere windows sin drivar, eg prøvde det og det resulterte i bluescreen og omstart av pc).

Lenke til kommentar

Tror jeg ville satset på en re-installasjon, og så kjørt driver-platen som fulgte med maskinen. Den skal fungere fint på egeninstallert XP også. WLAN-kortet vil ikke vises i enhetsbehandling dersom du glemmer å trykke på knappen forøvrig ;)

Du bør også nevne hvilken modell av ze2000 serien du har, siden ikke alle i den serien har WLAN-kort :)

Lenke til kommentar
Tror jeg ville satset på en re-installasjon, og så kjørt driver-platen som fulgte med maskinen. Den skal fungere fint på egeninstallert XP også. WLAN-kortet vil ikke vises i enhetsbehandling dersom du glemmer å trykke på knappen forøvrig ;)

Du bør også nevne hvilken modell av ze2000 serien du har, siden ikke alle i den serien har WLAN-kort :)

Kva knapp snakkar du om? :blush:

Modellen er forøvrig ze2115ea, og det er 100% sikkert at den har wireless.

Lenke til kommentar

Ifølge produksjonsspec på ze2115ea:

Kommunikasjon: Høyhastighets 56k-modem

10/100 LAN Ethernet integrert

Ett type I eller type II PC-kortspor. CardBus-aktivert

Så jeg vil tro du kommer til å trøble en stund med å få aktivert WLAN på denne modellen ;)

Kan anbefale å benytte et 3Com PCMCIA kort. Det er hvertfall de som gir færrest problemer. D-Link, Jensen og TopCom er merker du bør sørge for at du har returrett på før du kjøper :p

Og husk, det finnes ingen 100% garanti på at alle merker eller enkeltmodeller av PCMCIA fungerer.

Lenke til kommentar

Det er vanlig det. Jeg har en Acer laptop med to slike knapper, en for Wlan, der jeg kan disable og enable. Den andre er for bluetooth, selv om jeg ikke har dette i min maskin. Dette er forbeholdt dyrere modeller.

Som sagt er det enkelt å kjøpe seg et PCMCIA-kort. Ellers kan det være at du kan montere et internt Wlan-kort fra Intel, som er beregnet på Centrino-plattformen. Det er da et type mini-PCI-kort du skal ha.

Lenke til kommentar
Er vel noko rart at dei har teke med led'en uten at det er wireless funksjon?

Nei, egentlig ikke. Den plattformen maskinen din tilhører har ca. 35 modeller med varierende hardware, men samme chassis. Det er også en del ganger at maskiner sendes fra produksjon med software for bluetooth installert, uten at maskinen har hardware for det.

En av ulempene med masseproduksjon ;)

Endret av TEE
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...