Gå til innhold

Ny MP3-Spiller - 20GB+/Liten/2-3000,-

Anbefalte innlegg

Jeg mistet min forrige MP3-CD-spiller og hodetelefoner i en bussbrann (!) av alle ting, så når jeg får tilbake penger på forsikringen må jeg skaffe meg en ny en, og valget har da falt på en harddiskbasert spiller. Jeg er ikke så veldig oppdatert på MP3-spiller fronten for tiden, så jeg lurer på hva som er å anbefale?

Har tenkt litt på en iPod, men "alle" har jo iPod, så tenkte jeg kanskje skulle skaffe meg noe annet. Hadde tidligere en iRiver-spiller, og var veldig fornøyd med den, så det er vel kanskje aktuelt. Merke spiller egentlig ikke så stor rolle.

Kravene er:

- Minst 20gb, mer skader ikke.

- Størrelsen bør ikke være (mye) større enn en iPod eller lignende, men de fleste nye spiller har vel egentlig grei størrelse.

- Muligheter for overføring av data fra minnekort ville vært en stor fordel, evt. mulighet for dette med ekstrautstyr.

- Maks 3000 kroner.

- Driverløs er en fordel.

- Mulighet for å sortere etter mapper/artist.

Annet som kunne være aktuelt:

- Spille av DivX/annen video vha. TV-utgang eller lignende, altså så er en mediaspiller også aktuelt om den er bug-fri og har grei størrelse.

Håper noen kan hjelpe meg :)

Endret av Pug
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
iRiver H320, iAUDIO X5 og Archos Gmini er vel de tre du har å velge i.

Alle klarer film (kun Archos-en på TV) og jeg er rimelig sikker på at alle er driverløse.

Hmm, iAudio X5 så rimelig lekker ut... Kan den vise videofiler på TV? Altså har den TV-ut? Noen som vet?

Også fikk jeg ikke inntrykk av at H320 kan spille av video? Krever det noe ekstra-utstyr eller?

Gmini fikk jeg egentlig ikke så veldig lyst på, den virker litt klumpete i forhold til de to andre.

Om jeg bestemmer meg for en spiller som ikke har mulighet for video, hvilke anbefales da? iPod er vel en vanlig anbefaling, men hva ellers er greie rene MP3-spillere? Helst med mulighet for å overføre filer fra minnekort/kamera.

Lenke til kommentar
iPod er ikke noe tema, eller?

Joda, iPod er sikkert veldig bra den også, tenkte bare at jeg ville prøve noe som er litt nytt og ikke alle har :)

Sikler egentlig veldig på iAudio X5, virker veldig bra pga; super lyd, bra design, bra brukervennlighet, videoavspilling, og mulighet for overføring av bilder fra kameraet mitt (selv om jeg tviler på at mitt kamera funker, har Casio Exilim Z3, så om det ikke funker får jeg skaffe meg en minnekortleser istedet). I tillegg er den driverløs.

Har sett litt på Gmini'en fra Archos også, men den er vel ikke så mye bedre enn X5? Hva er det Archos Gmini har som ikke X5 har? Bortsett fra mulighet for mophun-spill, som jeg synes virker rimelig ubrukelig.

Hva med iRiver H320? Kan den spille av video eller ikke? Og i så fall, har den TV-ut? Synes den også ser bra ut, men om X5 i tillegg kan spille av video, og H320 kan, ser jeg ikke noen som helst grunn til å velge H320 foran X5?

Endret av Pug
Lenke til kommentar

H320 kan spille av film, det har jeg selv sett, men kun i 10 FPS, der X5 klarer 15. Det kan jo være verdt å nevne at X5-en har minijack-pluggen på siden av spilleren istedenfor på toppen.

Gmini-en har TV-ut, og en del drevne tilhengere som blant annet har utviklet Sega-emulatorer til den.

Skal du ha iPod må du bruke drivere (og det hersens iTunes) og klare deg uten video. Tilkobling for USB-enheter må kjøpes utenom. Den vinner på pris, men taper på funksjoner.

Lenke til kommentar
(selv om jeg tviler på at mitt kamera funker, har Casio Exilim Z3, så om det ikke funker får jeg skaffe meg en minnekortleser istedet)

Hei.

Ikke umulig at kameraet ditt virker. Ser den ikke på listen over de som virker, men heller ikke de som ikke virker. Holder du til i nærheten av Oslo, så kan vi jo prøve.

Kan forøvrig nevne at iAUDIO X5 fikk 9 av 10 i en test i bladet M3 i Sverige. Ingen andre mp3-spillere har fått høyere enn 8 av 10.

Mvh

Einar

www.vostok.no

Lenke til kommentar
(selv om jeg tviler på at mitt kamera funker, har Casio Exilim Z3, så om det ikke funker får jeg skaffe meg en minnekortleser istedet)

Hei.

Ikke umulig at kameraet ditt virker. Ser den ikke på listen over de som virker, men heller ikke de som ikke virker. Holder du til i nærheten av Oslo, så kan vi jo prøve.

Kan forøvrig nevne at iAUDIO X5 fikk 9 av 10 i en test i bladet M3 i Sverige. Ingen andre mp3-spillere har fått høyere enn 8 av 10.

Mvh

Einar

www.vostok.no

Ah, bor i Trondheim, så det blir nok vanskelig. Takk for tilbudet da :)

Bare en ting til... Hva har X5 som Gmini fra Archos ikke har? Gmini har jo større skjerm, TV-ut, og mulighet for spill. Har X5 noe Gmini ikke har? Bortsett fra en dyrere prislapp og penere design (kanskje minimalt bedre lyd også)? :)

Lenke til kommentar

Hm, nå har jeg lest litt om Archos Gmini 400, iAudio X5 og iRiver H320...

Jeg finner ikke noen som helst grunn til å ikke velge Archos Gmini. Den inneholder alle funksjonene som de to andre har, bare at det virker som den er bedre: Den har større skjerm, TV-ut, og muligheter for spill (som jeg tviler på at jeg kommer til å bruke noe særlig). X5 har vel 1,8" skjerm, H320 har 2", or Gmini har 2,2"?

Finnes det noen som helst gode argumenter for at man helle bør velge X5 eller H320 foran Gmini? Utenom design kanskje?

Med Gmini'en kan man bare overføre filmer og serier og se på med enten spilleren, eller koble den på en TV eller LCD-skjerm uten problemer, mens med de to andre er eneste mulighet å se på video på selve spilleren.

Alle 3 spiller av musikk bra. Alle 3 har mulighet til å overføre bilder fra digitalkamera, men det virker som om det kanskje er litt mer tungvint med Gmini pga. at den krever noe ekstrautstyr om jeg vil overføre fra en annen type minnekort en Compact Flash.

Finnes det noen som helst store fordeler med de to andre i forhold til Gmini? Om ikke, så er jo større skjerm et argument som veier fint opp for "gameboy"-designet.

Forresten: Hva er forskjellen på Gmini 400 og Gmini 402?

Endret av Pug
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...