[ReXoR] Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 (endret) Heisann. Har en 200GB Western Digital som "streiker" etter at jeg forsøkte å konvertere den fra NTFS til FAT32 med Partition Magic. Windows 2000 booter såvidt pga. dette (Der du ser prosessbar'en, stopper den HELT opp i ca. 5 minutter for deretter bli "full" og vente i 3-4 minutter til). Forsøkte et annet oppstartsalternativ og da viste det seg at den slet fælt med den siste disken og til slutt ga opp og oppga filsystem som RAW). Anyhow; Når jeg får kommet inn i Windows, vises disken som Local Disc (N:). Dersom jeg prøver å starte Partition Magic, får jeg kun opp "Bad Partition Table", og programmet avsluttes. Diskbehandlingen som følger med Windows klarer ikke å se disken. Har også dualboot med Linux på maskinen, men dersom jeg prøver å se disken med cfdisk eller fdisk, får jeg opp en feilmelding og kommer ikke videre.. Har prøvd SpinRite 6.0, men Spinrite vil ikke engang teste disken da den tydeligvis ikke er kompitabel med å lese av diskene på kontrolleren (til tross for at den klarer å se de). Noen forslag til noe som kan prøves ut? Helst som mål med å få data tilbake, men kan nøye meg med å kunne bruke disken i det hele tatt. (Evt. Å formatere disken i Linux? for å så prøve å gjenopprette data med f.eks. GetDataBack for både NTFS og FAT?) Evt. tilleggsinfo: Kontrollerkort: HighPoint RocketRAID 133. Hovedkort: Asus A7N8X-X Endret 7. oktober 2005 av [ReXoR] Lenke til kommentar
toreae Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Prøv Stellar Phoenix. Men du må ha en ekstra disk/ ledig partisjon for å redde data over på. En ting som er lett å glemme er om du har filer over 4GB, som FAT32 ikke liker. Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2005 Var ingen filer på over 4 GiB på disken.. Takk for forslaget skal prøves! Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2005 Noen som vet hvordan man kan "redde" en disk på en slik måte eller evt. feilsøke i Linux? Linux ser ut til å være det eneste OSet som klarer å boote uten å slite i 10 minutter med disken :S Western Digitals diagnostic tools virker ikke da de ikke støtter andre kontrollere enn IDE-kanalene som er integrerte i hovedkortet. Lenke til kommentar
khelben Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 På den andre disketten på partition magic er det en utility du kan slette hele partitsjonstabellen med. Brukte det selv en gang jeg fikk virus og en gang fedora core 2 ødela partisjonstabellen. Null ut alt og du starter som om det skulle vært en ny harddisk. Husker ikke navnet på toolen men det er en .exe fil ganske stor. khelben Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå