Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bytte fjærer foran på Volvo 460 - Vanskelig?

trondbue

Anbefalte innlegg

Jepp, går for biltema jeg. Bestilte fjærer igår, og de skulle ringe meg når de fikk dem inn. Antegeligvis i slutten av neste uke (torsdag eller fredag). Takk for tipset med å henge bremse kalipern i en ståltråd Gilbert21, gjør det da. Har en kamerat som skal hjelpe meg også, så regner med det skal gå fint! Vet du om hun har merket noe forskjell i dempingen når hun kjører med biltema fjærer i stede for volvo original Stig-Arne?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg holder ihvertfall på mitt om at biltema understellsdeler er no dritt! En kammerat av meg kjøpte dempere der til en opel, og faktisk 3 uker senere var alle demperne punktert! Har en annen kammerat som har prøvd fjører derfra, og kritikken hans om biltema fjører, tør jeg ikke skrive her en gang!

Lenke til kommentar

Skal du bare bytte fjærer? Det er mange som mener at man helts også bør bytte demperene samtidig. Jeg sier ikke at du må, men grunnen kan jeg nevne.

De demperene du har har nå et slite spor inni, og det sporet har "fulgt" fjærene sine krefter i de 110 000km . men fjærene blir jo litt slappere og dermed så blir slite sporet større, når du får på nye fjærer så er de stivere og stempelet får en annen slite bane en den som var med de gamle fjærene. Dette kan forårsake at demperene "lekker" og vil miste effekten sin.

Lenke til kommentar

Mulig demperene burde vært byttet de også, men tar meg ikke råd til det nå. Koster vel rundt 1100 for en demper, så venter heller til de må byttes da. Snakket med en på verkstedet, og han mente jeg ikke trengte bytte de hvis de ikke lakk olje. Har jo selvfølgelig glemt å sjekke nøye om de lekker, men får gjør det før jeg begynner med å bytte fjærer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...