ExcaliBuR Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Er det bare X800 serien triksingen funker på eller? Skal i utgangspunktet fungere på alle kort som er støttet i Cat. 5.9 (Desktop) etterhva jeg har forstått. Er vel egentlig bare å prøve for de med 9x00 korta (under 9500 så gjelder vel kun supersampling uansett tror jeg) Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Supersamling er nok ikke så veldig lurt å bruke enda, i alle fall på dagens skjermkort, mener selv at det blir litt for stort ytelsetap i høye oppløsninger enn det det smaker i form av deilig grafikk. Til trådstarter så vil jeg nok si som mange andre her, be kameraten din vente til fredagen før han bestemmer seg Lenke til kommentar
klomp1 Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Er det bare X800 serien triksingen funker på eller? Skal i utgangspunktet fungere på alle kort som er støttet i Cat. 5.9 (Desktop) etterhva jeg har forstått. Er vel egentlig bare å prøve for de med 9x00 korta (under 9500 så gjelder vel kun supersampling uansett tror jeg) Finnes det en guide til dette en plass? Eller en plass jeg kan lese hvordan man gjør det? Eller er det så enkelt at noe kan forklare meg? =) Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 (endret) hvorfor ikke (edit: 1 igjen ) Å trekke fremm en enkel test for å vise ditt å datt er helt bortkastet, har du pc som hobby og synes spilling er kult ser jeg ingne grunn til å ikke kjøpe et x1800xt som kommer nå, det er helt sikker hakket bedre en gtx. Men om du klarer deg på medium setting er det drit lurt å kjøpe et x800xt nå til 1500-2000kr (det gjør ikke jeg hehe) Edit: kjipt om ikke Ati og nvidia gir ut kortene på likt igjen, kommer jo bedre kort hver 6 mnd slik det er nå, det kan man jo ikke leve med Endret 3. oktober 2005 av simalarion Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Tilogmed mitt X800XTPE sleit med F.E.A.R... Det var ikke særlig gøy, håper ATi fikser skikkelig aksellerasjon av skygger snart... I motsettning til nVidia har ikke ATi ofret så mye av transistor budsjettet til å akselerere stencil shadows, og jeg tviler på det vil endre seg med R5xx. Men i akkurat i dette spillet gjør ikke nVidia det stort bedre. Hva er best av Transparency AA og Supersampling da? Vet ikke helt forskjellen.Synes iallefall at TAA er meget bra Eller er det Adaptive AA det heter? Både ATi’s adaptvie AA og transparency AA med SSAA bruker kun SSAA på alpha texturer (som multi-sampling ikke tar). Transparency AA med MSAA fungerer kun under gitte situasjoner. Ren supersampling er dog best, men det kan gi en enorm ytelsetap. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 (endret) gjør ikke nvidia det bedre?? kjører da fear glatt med alt på fult 1600*1200 \2gbram med mitt gtx Edit: gtx i sli er god saker for supersampling vett Endret 3. oktober 2005 av simalarion Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 gjør ikke nvidia det bedre?? kjører da fear glatt med alt på fult 1600*1200 \2gbram med mitt gtx Jeg tenkte på kort som var mer på samme nivå, som f.eks 6800U vs X850XT (PE). Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 (endret) Fikk med meg det - derav geipen\tease Endret 3. oktober 2005 av simalarion Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Har man pengene er det bare løpe og kjøpe. Han taper ikke så mye da. Er bare å selge det X850XT PE kortet han har og legge på litt penger så har han faktisk ikke tapt så mye. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 I motsettning til nVidia har ikke ATi ofret så mye av transistor budsjettet til å akselerere stencil shadows, og jeg tviler på det vil endre seg med R5xx. Men i akkurat i dette spillet gjør ikke nVidia det stort bedre. Bruker ikke F.E.A.R ID sin DooM 3 motor? Men, uansett så er jeg nesten litt skuffet over ytelsen i dette spillet, hehe... Håper ATi klarer å aksellerere Stencil Shadows slik som nVidia gjør. Det hjelper en del når dynamisk lys med "realistiske" skygger kommer inn i bildet? Ja, jeg veit, heidundrades off-topic... Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Må hvertfall skyte inn at likhetstrekkene er upåklagelige. Men om de bruker en veldig ombygd versjon for større områder (med samme detalj-nivå) ... ? At spillet i seg selv krever enormt av GPU syns jeg er kjempebra, iom at trenden en stund etter HL2 var veldig realistiske fysikkmiljøer, noe som satte CPUen din som en enorm flaskehals (da i forhold til 7800GTX etc..). At produsenter syns enormt bra grafikk er "in" er bare kjempenyheter, fordi det er der vi har størst fremskritt nå... Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 *OFFTOPIC ALARM* 1 DAG IGJEN Lenke til kommentar
detvarvondtdet Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Gleder meg til den dagen det er helt vanlig med egne fysikk kort. Ikke bare avlaster cpu, men dedikerte kort kun til fysikk. Tar seg av alt som har med kalkulering og utføring av fysikk i spillet. Mens gpu utelukkende tar seg av grafikken. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Bruker ikke F.E.A.R ID sin DooM 3 motor? F.E.A.R bruker en egen utviklet motor med elementer fra Lithtech teknologi som dem har valgt å kalle så fantasifullt som "the F.E.A.R engine". Men, uansett så er jeg nesten litt skuffet over ytelsen i dette spillet, hehe... Du er ikke alene. Men dette er da nesten kjennemerket til Monolith. Håper ATi klarer å aksellerere Stencil Shadows slik som nVidia gjør. Det hjelper en del når dynamisk lys med "realistiske" skygger kommer inn i bildet? Det ser ut som ATi har gjordt implentert tillegg funksjonalitet i R5xx for å akselere stencil shadows likevel; "Improved rendering algorithms that deliver better compression and improved hidden surface removal for stencil shadows." Stencil volumes er en metode for dynamiske skygger, men det krever sitt samt det har sine begrensinger. Med Doom3 måtte dem f.eks ta kompromisser som low-polygon modeller og low-res teksturer. Som John Carmack selv har kommentert så er ikke dette fremtiden. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 det er ikke verdt det hvis du har et xtpe fra før og legger det på hylla, så går du og kjøper deg 7800.Det er jeg enig med deg i Han har tenkt å selge sitt X850XT PE kort på bruktmarkedet... viss det er ett pci-e kort er jeg muligens inntresert Lenke til kommentar
Larsmoen Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 gjør ikke nvidia det bedre?? kjører da fear glatt med alt på fult 1600*1200 \2gbram med mitt gtx Edit: gtx i sli er god saker for supersampling vett Er det med et gtx kort? Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 litt kjip problem stilling det der. å bytte et x850xt pe kort inn i et 7800gt er egentlig bortkasta, da det er lite å hente på ytelse. eneste måtte være om han fikk en god pris på ati kortet og fikk et 7800gt billig. men så har du jo problemet med at ati snart kommer med nye kort, og da vil nok helt sikkert x850xt pe kortet falle en del i pris, ergo vil ha ikke få så mye for det. så det har du valget. jeg personlig hadde bytta dersom jeg fikk gode priser på både kjøp og salg. mest fordi ati kommer sansynligvis til å koste en del mer enn 7800 korta, og yte omtrent likt. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 (endret) Store spørmålet er hvor bla de lar seg klokke, store kjøleløsninger og 16 pipes tyder ikke på det, hjelper ikke om du får 9000 i 3d 05 standard om du ikke kan klokke det videre. Gtx standard holder seg på 46 grader idle å kan klokkes til månen (har sett det oppe i 9400 med riktig cpu) Endret 3. oktober 2005 av simalarion Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Se på minitesten til Snekker'n. Det er egentlig ganske utfyllende. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 (endret) Store spørmålet er hvor bla de lar seg klokke, store kjøleløsninger og 16 pipes tyder ikke på det, hjelper ikke om du får 9000 i 3d 05 standard om du ikke kan klokke det videre. Gtx standard holder seg på 46 grader idle å kan klokkes til månen (har sett det oppe i 9400 med riktig cpu) Det er det store spørsmålet? Jeg ser virkelig ikke den store betydningen til 3DMark05 foruten i PR sammenheng. Tror du en overklokket 7800GTX vil ta igjen det store overtaket i F.E.A.R og BF2 hvis de tallene til ATi skulle stemme? Mer viktig, i det minste for meg, er IQ funksjoner som HDR+AA (en killer feature spør du meg) og "full quality AF" uten vinkel avhengig filtering og texture shimmering, men også høy pixel shader ytelse for fremtidens spill som F.E.A.R og BF2 tyder på. Endret 3. oktober 2005 av MistaPi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå