staljin Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 hei, Prisforskjell har vel litt med andre ting å gjøre enn det hvem som yter best. Produksjonskosnander, mulighet å kreve så mye, osv. Det er klart at hvis en bedrift har mulighet å flådde os så gjør de det med glede Staljin Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 briktern: han kommer ikke til å angre på det Lenke til kommentar
Kefsp Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2005 Så da kan man konkludere med at det lønner seg for han å selge kortet og kjøpe seg XFX 7800GT (hvis han får solgt det da). Men jeg lurer fortsatt på hva som er bedre med 7800GT... Lenke til kommentar
staljin Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Han har tenkt å selge sitt X850XT PE kort på bruktmarkedet... Hei, Ja, det går nok an, men jeg tror det blir vanskelig. staljin Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 HDR, Transparency AA, SM3.0, samt ytelse som er mye bedre og supersampling og at det er et bedre kort, men nå kommer også snart Ati sitt nye kort.......kanskje vente til da. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Hei, Ja, ja, slik tenkte jeg også for noen år tilbake, nå klarer jeg meg fint med 9800PRO. Syns ikke det er vært å kaste pengene på det, ikke ennå. Dere er sikkert sånne som kjøpe nye mobiler hele tiden også. Staljin Jeg kan fortelle deg at jeg har prøvd å spille F.E.A.R singleplayer/multiplayer demoen, og mitt Radeon 9800pro måtte si takk for seg, selv med low settings! Det er på tide å si farvel til Radeon 9800pro, det har gjort nytten sin, men har nå møtt overmakten! Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Bare Transparency AA-en i seg selv er godt nok argument for å gå over til nvidia, mener nå jeg. Ikke bare er det kjekt i de aller nyeste spillene, men det kan gjøre underverker på eldre spill også, i flott samspill med vanlig AF/AA selvfølgelig. Skog, busker, trær, gjerder, you-name-it. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Tilogmed mitt X800XTPE sleit med F.E.A.R... Det var ikke særlig gøy, håper ATi fikser skikkelig aksellerasjon av skygger snart... Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 (endret) Tilogmed mitt X800XTPE sleit med F.E.A.R... Det var ikke særlig gøy, håper ATi fikser skikkelig aksellerasjon av skygger snart... Den opplevde faktisk jeg også.. Var med tårer i øynene jeg skrudde ned oppløsning og detaljer på F.E.A.R. [edit] Til trådstarter: [/edit] Dessuten skjønner jeg ikke at du rett og slett råder fyren du skal "hjelpe", til å vente. Ettersom det helt sikkert vil bli prisdump på gamle kort, når X1800 bli lansert (og ja, den er rett rundt hjørnet) Legg merke til telleren Til bildet: Og fyren som har bildet her, kan ikke vise standard/OC(@~900/~1800) score i 3DM05 fordi kortet ikke er lansert enda *hint-hint* . Eneste vi får vite er R520 kjerne (ukjent XL/XT...) og at score ligger rundt ~9000/@OC~12000. Mitt beste tips, er at om du virkelig vil hjelpe fyren så be ham vente inntil prisene synker litt hvertfall... Edit: skriveleif Endret 2. oktober 2005 av daniel_984 Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 (endret) misforståelse, trekkes =) Endret 2. oktober 2005 av ExcaliBuR Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Hvis han skal ha noe nytt rått skjermkort, så vent i værtfall til tirsdag/onsdag da ATI lanserer sine nye kort, og se hvordan de faktisk yter i forhold til 7800 serien. Men det kan være lurt å få solgt XT PE kortet før den tid, hvis ATI skrur ned prisene, så kan mellom legget bli mye høyere enn han tror. Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 (endret) [edit] misforståelse, trekkes =) [/edit] hmm, den blei vel rimelig misforstått. Bare glemte meg... Var til trådstarter.. edit: jaja... Endret 2. oktober 2005 av daniel_984 Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 daniel: Aha, hehe, trakk innlegget mitt da =) Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Det spørs om X1800 kortene blir å få for under 4000,- Tror ikke det! Dessuten er det tvilsomt at kortene blir tilgjengelige med det første. Min erfaring på det feltet, er at kortene først blir tilgjengelige for entusiast markedet først etter at de store PC produsentene, f.eks Dell har fått sitt. Det vil si ca. 1-2 måneder etter lansering. Tenker da tilbake på lanseringen av X800 hvor kortene uteble i månedsvis, og med tanke på alle produksjonsproblemene som har vært i kjølvannet av denne lanseringen, hvorfor skulle det bli noe anderledes nå? Jeg har for min del gladelig invistert i et 7800GT og venter med spenning på R580 som er like rundt hjørnet! Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Bare Transparency AA-en i seg selv er godt nok argument for å gå over til nvidia, mener nå jeg. Ikke bare er det kjekt i de aller nyeste spillene, men det kan gjøre underverker på eldre spill også, i flott samspill med vanlig AF/AA selvfølgelig. Skog, busker, trær, gjerder, you-name-it. Med den nyeste driveren til ATI (Catalyst 5.9), og ATT (Ati Tray Tools), får man Transparency AA med litt triksing i regedit! Jeg spiller nå med Transparency AA med ATI kort, så den påstanden din er vel ikke helt bra? Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Tror vel kanskje han mente Supersampling... Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Tror vel kanskje han mente Supersampling... Hva er best av Transparency AA og Supersampling da? Vet ikke helt forskjellen. Synes iallefall at TAA er meget bra Eller er det Adaptive AA det heter? Lenke til kommentar
Kefsp Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2005 Er det bare X800 serien triksingen funker på eller? Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Hmmm, Transparency AA kan man velge mellom MSAA og SSAA. Adaptive reg. hacken til ATi kjører kun SSAA. Det SSAA gjør er å rendere output bildet ditt i den faktoren du setter den til. F.eks, du kjører 4xSSAA, mens oppløsningen du faktisk spiller med er 1024x768. Da blir output renderet i GPU'en med en oppløsning på 4096x3072 for å deretter skaleres ned til 1024x768 når det sendes til DAC. SSAA tar dermed alt som er av objekter fordi den er frame basert. MSAA er polygonavhengig, altså den tar bare jaggies som er i 3D modeller. Lenke til kommentar
Kefsp Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2005 og det funker bare på x800 serien? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå