Gå til innhold

Inno Setup og legge til script (visstnok Pascal)

Anbefalte innlegg

Hei! Noen her som bruker Inno Setup som installasjonsprogram? Det kan absolutt anbefales! Jeg bruker det sammen med ISTool som gjør bruken mye enklere. ;)

Men jeg har et problem: Programmet mitt skal lese fra en tekst fil. Denne tekstfilen skal oppdateres ("Filnavn1" en fil som må endres etter installasjonen, og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal få dette til. Noen der ute som vet hvordan script i Inno setup fungerer? Det er visstnok Pascal-scripts som brukes, men jeg har ikke peiling på Pascal.

Jeg er også svært interessert i en måte å finne ut hvordan man kan finne ut om .NET Framework 1.1.

Noen som vet? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Ikke for å begynne en installer holy war her, men har du tatt en kikk på NSIS??

NSIS finner du her: http://nsis.sourceforge.net

NSIS er et installasjonssystem utvilklet av Nullsoft (ja stemmer, de bak Winamp) som bruker sitt eget proprietære skriptspråk men som samtidig er open source (siden Inno Setup også er dette så skal jeg ikke bruke "open-source" som salgstriks).

Jeg har prøvd begge (Inno Setup og NSIS) og føler at NSIS er mer fleksibelt (men ikke mer komplekst av den grunn).

Hvis du vil degge med Microsoft og bryr deg om produktet ditt blir merket med Windows Logon eller ikke, så bør du heller velge Windows Installer (MSI). InstallShield har en kraftig løsning for Windows Installer som du kan velge, ellers så har Microsoft Visual Studio .NET 2003 og 2005 en egen veiviser for å generere MSI pakker.

Just my 2 cents.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...