Heineoen Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Hei! Trenger nytt luftfilter i min bil.. tror jeg da. Den er svart og støvete. Det er vell et dårlig tegn? Her har jeg spurt noen som kjenner bilen veldig godt: http://www.neontuners.com/viewtopic.php?t=1502 Tror dere de har rett? Og hvor kan jeg i såfall kjøpe den fra Iceman som de snakker om? Takker! Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 (endret) Problemet ditt er plasseringen av det orginale luftilteret som gjør at et åpent filter blir liggende rett over eksosmanifoilen som er ganske ugunstig. Siden det er mildt sagt trangt under panseret så har du ikke noen andre steder å gjøre av et konfilter, anbefaler heller et slot-in KN filter som passer i den orginale luftfilterboksen ikke mye plass til overs her nei.. Endret 2. oktober 2005 av zandro Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2005 (endret) Men hva med bensin forbruket og ytelsen hvis jeg kjøper det til 600kr fra k&n? http://www.knfilters.com/search/product.aspx?Prod=33-2087 Går det ikke ann å få tak i Iceman her i Norge? Endret 2. oktober 2005 av Heineoen Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Du blir nok å merke ganske lite forskjell på et slot in KN filter og et standard filter( litt mer lyd karnsje) bensinforbruk å effekt blir omentrent det samme i ditt tilfelle (ugunstig inntak av luft) med et konfilter får du mye mer lyd (dypere sådan) men hvist det skal lønne seg for deg å montere et konfilter så må du ha en bedre plass å hente luft fra. Greier ikke å se hvor det skulle være Lenke til kommentar
garrasjen Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Riv ut all plasten oppå toppen der og få laget adapter/rør som passer oppå innsuget Hent kaldluft v. høyre innerskjerm? ser ut som det er bittelitt plass der Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 3. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2005 (endret) Slik? Les mer her: http://www.cardomain.com/ride/309884/6 Endret 3. oktober 2005 av Heineoen Lenke til kommentar
Zagato Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Gå inn på denne sida og kikk litt. http://www.dot-e.dk/ Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 3. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2005 Stod mye rart og interesant der, men fant ikke noe om min bil.. Lenke til kommentar
Zagato Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Dei selger kun universalsett, så det kreves litt egeninnsats. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 3. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2005 (endret) Sprøsmålet var jo hvordan jeg skulle gjøre det når jeg kjøpte nytt? Skal jeg bare kjøpe et K&N slott inn eller gjøre det som står 4 innlegg lenger opp? Og var det du mente garrasjen? Endret 3. oktober 2005 av Heineoen Lenke til kommentar
garrasjen Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Sprøsmålet var jo hvordan jeg skulle gjøre det når jeg kjøpte nytt?Skal jeg bare kjøpe et K&N slott inn eller gjøre det som står 4 innlegg lenger opp? Og var det du mente garrasjen? Ser ut som en enkel, men fullgod løsning på den oransje bilen der Ta ut batteriet, kutt over den orginale gummislangen som går mellom innsuget og luftfilterboksen. Bøy/juster, eventuelt kutt litt av batterifesteplaten hvis den er langt forbi batteriet. Sett på det som ser ut som en 2.5" 90 eksosbend og settf filteret i andre enden? Ser ut som noe de fleste burde klare Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 4. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2005 (endret) De fleste ja.. (tror jeg ligger under de fleste i så fall) Det jeg vet at jeg klarer er å: Ta ut batteriet Kutte over gummislangen Men hvor får jeg tak i en 2.5" 90 grader eksosbend? Og hvordan fester jeg den på gummi slangen? Og er det verdt arbeidet i steden for å sette inn et slot inn filter? Takk for hjelpen så langt! Endret 4. oktober 2005 av Heineoen Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Eksosbend får du tak i på Svendsen eksos og lignende firma, eksosbenden trer du bare inni gummislangen og setter ei klemme der. Anbefaler at du pusser med sand papir rundt der slangen skal tres på slik at den sitter godt. du trenger dog ikke bruke en så heftig tykk eksosbend som på bildet, men den bør være litt tykkere en selve gummislangen, så er det bare å sette på et konfilter (KN, Jamex o.l) i den andre enden av eksosbenden Slik ser mitt kon-filter ut De medfølgende gummiringene er med for å kunne montere filteret på tynnere slanger/rør Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 4. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2005 Kult, gleder meg til å komme igang!! Må bare få fikset på topp pakningen først.. Men hvilken dimesjon skal jeg kjøpe av K&N filtere da? følger det med sånn sett til forskellig slanger på de? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Du må nesten finne en forhandler for KN filter, og så må du ha ytterdiameteren på den eksosbenden du blir å bruke. KN leverer konfilter som passer til rør fra 60-100mm i diameter. Det finnes andre filtermerker som er like bra som KN. King Dragon, Jamex, osv disse har også bedre beskyttelse mot større skitt som fluer og løv og andre ting som kan skitne til filteret unødig. Jamex har både netting med skumgummi under som beskytter selve filteret mot disse tingene (se bildet lengre opp) Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2005 (endret) Takk.. Nå får jeg snart igjen bilen. Men en liten ting: Men hvor får jeg tak i en 2.5" 90 grader eksosbend? Svensen eksos tror jeg ikke ligger i Hallingdal. Kanskje jeg kan ta meg en tur til Oslo da. Er dette en vanelig del på biler? Men skal jeg bare spørre etter en 2.5" 90 graders eksos bend. Endret 12. oktober 2005 av Heineoen Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Ja du spør bare etter en 90 graders 2,5" eksosbend de fleste butikkene har mulighet for å selger slikt i "løsvekt" 90grader 2,5" eksosbend er vel ikke så vanlig da de fleste orginale eksosaneggene er på 2,25" og nedover, men ja de skal ha det Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 15. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2005 Men her er det noen som har gjort det på en annen måte Hva er den ledningen som går inn der? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Ledning? det er mange ledninger på bildet.. Den "kladunsen" som står i bøyen er en Dumpventil, Ser også ut til at det er montert NOS på bilen, er det det du tenkte på? Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 15. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2005 (endret) Ja, takk! Det er det det der er ja.. Tror ikke jeg har tenkt å anlegge det med det første nei.. Har sendt en mail til www.tuning.no for å høre om de har noen slike eksosbender. Endret 15. oktober 2005 av Heineoen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå