Fre_ZZe Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Hei! Sliter med å få DC++ i active mode. Jeg tror problemet mitt ligger i at jeg har en 3Com trådløs ruter mellom Pcen og Netopia modemet som jeg ikke får konfigurert riktig(?). Har gjort følgende: 1. Logget meg på Netopia ruteren min og inn på NAT - Add server - Other - External port Start setter jeg på 7070 og external port end på 7070. Så setter jeg Server Private ip adress til 192.168.1.21 som er IP'en på pcen,protocol på TCP and UDP. NAT serveren dukker nå opp i Show/Change NAT server list så jeg antar at dette er blitt gjort rett. TCP og UDP trafikk er altså åpnet på port 7070 og "forwarda" til min pc. 2. Logger meg på 3Com routeren(192.168.1.1), skrur av Firewall, Lager en Virtual server med følgende config: Server ip adress: 192.168.1.21,Server Specify Custom Service Ports: 7070. 3. Starter DC++, putter inn min eksterne IP (80.202.108.102) og 7070 på TCP og UDP. Søker men finner ingenting, i passive mode får jeg treff. Noen som har peiling på hva jeg gjør feil eller har glemt ? Kan nevnes at jeg skrudd av firewall i windows, ingen antivirus, kabel mellom 3Com og pc. Lenke til kommentar
holvik Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Jeg tror feilen ligger i punkt 1. Prøv å bytte ut ip-adressen til maskinen din med ip-adressen til 3Com ruteren. Du forwarder med andre ord port 7070 fra Netopia'en til 3Com ruteren, så derifra til maskinen din. Lenke til kommentar
Avale Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Jeg ville vel ikke brukt 2 rutere etter hverandre(med dobbel natting), sånn jeg ville gjort det var følgende: Alternativ1: Sette opp Netopia ruteren med passthrough og åpne porter i 3com ruteren. Link: http://www.ntavados.net/guide/ngt Alternativ2 - som er letteste: Koble kabelen fra netopia ruteren i en av svitsje-portene i 3com ruteren istedenfor WAN-porten. Da vil 3com ruteren fungere som et aksesspunkt istedenfor en ruter. Var ikke akkurat svar på spørsmålet ditt, men dobbel-natting er ikke å anbefale som du prøver på. Lenke til kommentar
ZerBox Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Det letteste er vel å bare sette 3com-routen til å fungere som "access point" - på den måten slipper man natting på 3com'en. Har gjort det her. Lenke til kommentar
Fre_ZZe Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2005 Jeg tror feilen ligger i punkt 1.Prøv å bytte ut ip-adressen til maskinen din med ip-adressen til 3Com ruteren. Du forwarder med andre ord port 7070 fra Netopia'en til 3Com ruteren, så derifra til maskinen din. Takk for innspill alle sammen! Har endret dette nå. Fungere fortsatt ikke. Tenker jeg går for alternativ 2, sette netopia kabelen i en av LAN portene slik at 3commen bare blir accespunkt. Spennende å se om dette fønker i praksis. ska teste no. Lenke til kommentar
Fre_ZZe Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2005 Det letteste er vel å bare sette 3com-routen til å fungere som "access point" - på den måten slipper man natting på 3com'en. Har gjort det her. Hvordan gjør jeg så dette ? Finner ikke det alternativet i 3com menyen... Lenke til kommentar
Fre_ZZe Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2005 Da har jeg satt kabelen fra Netopia modemet rett i 3com ruteren LAN inngang 1. Videre en kabel fra 3com til pc, kommer på nett så selve "kablingen" ser ut til å fungere... Ser jeg har fått ny IP no, istedet for en DHCP tilordnet fra ruter(192.168....) har jeg nå 10.0.0.4 som ip og 10.0.0.1 som Gateway. Regner med jeg må inn på NGT modemet nå å endre NAT'ingen fra 192.168.1.1 til min IP på pc'en nemlig 10.0.0.4 ? Lenke til kommentar
Fre_ZZe Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2005 Hm, fungerer fortsatt ikke. Merkelig, virker jo som jeg har gjort alt rett. Finnes det noe programm eller nokke som kan scanne for å se om eg har åpnet portene rett ? Eller andre program som kan hjelep med dette.. Lenke til kommentar
Fre_ZZe Skrevet 4. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2005 Fikk det til til slutt. Har vel lært at to rutere etter hverandre er bas shit. Satte 3comen opp som aksesspunkt. Da fønka alt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå