Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bruk av repeterer til å forsterke signal

Gjest Slettet-XHLacM

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-XHLacM

En som bor i nærheten av meg (ikke nabohuset, ikke det, men det etter det) har bredbånd. Det har ikke jeg fordi jeg er en av de som ikke kan få bredbånd. Jeg tenkte at hvis jeg spurte pent kunne jeg kanskje også få lov til å få litt bredbånd av ham slik som onkelen min gjør (han bor ved siden av ham).

Han som har bredbånd deler det med onkelen min trådløst og jeg har av og til fått inn signalet av det hos meg. Men det er så svakt at det fort faller ut igjen og det kan ta timer før jeg får det igjen. Jeg tenkte at hvis jeg også skal få signal må det bli forsterket eller så må jeg bruke en "repeterer".

Kan jeg kjøpe denne og sette den i nabohuset mitt (der farfar bor. Ja nesten hele slekta bor på samme sted) og forvente at jeg får brukbart signal. Det står at repetereren skal stå nærme routeren men hva mener de med nærme?. Vil dette gå? Jeg vil ha bredbånd! :scared:

Slik vil det kanskje se ut:

Mitt hus ---------- Farfars hus ---- Onkels hus ---- Han som har bredbånd

KLIENTKORT ---- REPETERER ----KLIENTKORT---- TRÅDLØS ROUTER

EDIT: Finnes det andre måter å få inn signal fra langt vekke uten bruk av kabel eller repeterer?

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du finner et punkt som har 'fri sikt' til bredbåndsrouteren og ditt klientkort så bør det gå bra.

Et annet alternativ er å skaffe deg et kort med ekstern antenne (her kan det brukes antenne med forsterkning)

En tredje mulighet er å bruke USB kort med lang USB ledning (som du flytter til du får inn bra signal).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Hvis du finner et punkt som har 'fri sikt' til bredbåndsrouteren og ditt klientkort så bør det gå bra.

Et annet alternativ er å skaffe deg et kort med ekstern antenne (her kan det brukes antenne med forsterkning)

En tredje mulighet er å bruke USB kort med lang USB ledning (som du flytter til du får inn bra signal).

Jeg vet om et sted der jeg har fri sikt til selve huset og trolig bredbåndsrouteren. Men...PC'n min står såpass langt vekk fra det stedet der jeg har fri sikt at jeg sikkert måtte ha 15 meter med USB-forlengingskabel for at kortet mitt skulle nå frem... :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...