Roerland Skrevet 17. august 2002 Del Skrevet 17. august 2002 Hvor lenge er d meningen batteriene skal fungere?Trekker d strøm når jeg ikke bruker musa? (Den blinker svakt når jeg ikke bruker den) Lenke til kommentar
Fotoentusiasten Skrevet 18. august 2002 Del Skrevet 18. august 2002 Aner ikke hvor lenge det skal holde, men av erfaring så holder det ikke lenge. Musa bruker strøm så lenge PC´n din står på. Den komuniserer med sin trådløse enhet hele tiden. Men bruker selvfølgelig mer strøm under bruk! Min 10 pack med batterier er utbrukt, så jeg har tatt i bruk wheel mousen min igjen. Har ikke fått kjøpt nye batterier ennå! Tastaturet holder av en eller annen grunn MYE lenger...... Lenke til kommentar
bihelland Skrevet 18. august 2002 Del Skrevet 18. august 2002 I følge Logitech skal batteriene i musa vare i 1-3 måneder, og de i tastaturet 6-12. Min erfaring er at batteriene i musa må byttes ganske ofte (1-2mnd). Batteriene i tastaturet har jeg ikke bytta enda... (Har bytte 4-5 ganger til nå i musen). Grunnen til at tastaturet varer lenger er enkel og todelt: 1) Sender kun hver gang du trykker en tast, mens musen sender mange ganger i sekundet når du beveger den 2) En optisk mus bruker lys-LED + CCD kamera for å måle bevegelse, som trekker en del strøm og er i bruk hele tiden når du bruker musen. Lenke til kommentar
aarflot Skrevet 18. august 2002 Del Skrevet 18. august 2002 Har en trådløs Logitech Optical Mouseman, og batteriene på den varer omtrent 1 måned, da er den vel i bruk et par timer om dagen. Lenke til kommentar
ChriZno Skrevet 18. august 2002 Del Skrevet 18. august 2002 Quote: Den 2002-08-18 21:04, aarflot skrev:Har en trådløs Logitech Optical Mouseman, og batteriene på den varer omtrent 1 måned, da er den vel i bruk et par timer om dagen. Kødder du?? Varer dem bare i en måned? Har en optical mouseman cordless selv, kjøpte den nettopp, og du sier at ved cirka 2 timers bruk om dagen må dem skiftes etter en måned?? d var ikke lenge... det blir dyrt i batterier... men musa står jo og blinker hele veien, d skal vel kunne gå an å ta ut batteriene når en ikke bruker musa og dermed spare strøm på det?? Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 18. august 2002 Del Skrevet 18. august 2002 På Elkjøp kjøpte jeg en liten batterilader med 4 stk batterier for ca 180,- De holder lenge, og så har du jo friske batterier iladeren når de gamle er tomme :smile: Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 18. august 2002 Del Skrevet 18. august 2002 Ok, dere har sålnagt kommet fram til at batteriene i musen må byttes etter 1 til 2 måneder, så hvorfor ikke bare kjøpe en batterilader og to sett med oppladbare batterier? Da vil dere alltid ha nok strøm... Lenke til kommentar
Andlier Skrevet 18. august 2002 Del Skrevet 18. august 2002 Hva med å koble på en transformator med 3 volt. Lenke til kommentar
dudsi Skrevet 18. august 2002 Del Skrevet 18. august 2002 En får jo kjøpt slike muser med docking stasjon slik at batteriene lades. ...optiske muser bruker mer strøm enn ikke-optiske muser fordi de må "hele tiden" sjekke posisjonen..derfor blinker den med jevne mellomrom. Lenke til kommentar
que Skrevet 18. august 2002 Del Skrevet 18. august 2002 Quote: Den 2002-08-18 15:20, Cyprez skrev:Aner ikke hvor lenge det skal holde, men av erfaring så holder det ikke lenge. Musa bruker strøm så lenge PC´n din står på. Den komuniserer med sin trådløse enhet hele tiden. Men bruker selvfølgelig mer strøm under bruk! Min 10 pack med batterier er utbrukt, så jeg har tatt i bruk wheel mousen min igjen. Har ikke fått kjøpt nye batterier ennå! Tastaturet holder av en eller annen grunn MYE lenger...... Mottageren til musa kommuniserer ikke med musa. Det er enveiskommunikasjon, musa sender til mottager og ikke omvendt. Er selv fornøyd med Microsoft sin optiske trådløse mus. Har ingen oversikt på hvor lang tid det tar før batteriene blir ladet ut, men denne musa "slår seg av" kort stund etter du slipper den. Den har sensor som merker om du fysisk holder i musa før den aktiveres. Dermed står den ikke og blinker uavbrudt når du ikke bruker den. Dessuten tilpasser den lysstyrken på lyset etter underlaget den brukes på. [ Denne Melding var redigert av: que på 2002-08-18 22:46 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå