Gå til innhold

Hjelp til formattering av Harddisk

CaZpeR

Anbefalte innlegg

Trenger hjelp med en 120GB Maxtor Harddisk jeg ikke får formatert. Jeg har prøvd å lage ny partisjon både i Partition Magic og ved hjelp av Windows XP sitt harddisk program, men ingenting hjelper. Feilen jeg får ved hurtigformatering er: "Windows kunne ikke fullføre formateringen" og i Partition Magic: "Format Error: Unknown Error". Og når jeg prøver å formatere uten hurtigformatering så går den til 100% og jeg får beskjed at den ikke kan fullføres. Noen som kan hjelpe meg med dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
UBCD har samlet det meste på CD. http://www.ultimatebootcd.com/

Å velge bort floppy er å stille seg selv i en vanskelig situasjon når det kniper. Det betyr da lite å spare 150 kr?

Er vel ikke det å spare 150,-. Jeg tror faktisk jeg bare har lagt den vekk fordi den ser så forferdelig ut. Pluss at jeg hater den stygge kabelen inne i PC´en :p hehe. Men, men. Har flytta nesten 100mil hjemmefra så blir litt langt å dra for å hente en floppy disk drive :p hehe.

Lenke til kommentar

Hei. Når du sier Win XP sitt harddiskprogram, mener du da Computer management/Storage/Disk Management ? Der finner du endel fine verktøy for å behandle harddisker. Har du prøvd å formatere om til et annet filformat (og tilbake evt.) NTFS>FAT32 eller FAT32>NTFS. Har du full kontroll på evt. Master/slave jumpersettings hvis du bruker parallell IDE-kabel?

:)

Lenke til kommentar
Hei. Når du sier Win XP sitt harddiskprogram, mener du da Computer management/Storage/Disk Management ? Der finner du endel fine verktøy for å behandle harddisker. Har du prøvd å formatere om til et annet filformat (og tilbake evt.) NTFS>FAT32 eller FAT32>NTFS. Har du full kontroll på evt. Master/slave jumpersettings hvis du bruker parallell IDE-kabel?

:)

har nok prøvd det og ja. Får samme feilmeldinger der :(

Lenke til kommentar
Prøv dette programmet

Prøvde det nå. Fikk 120 feil på 2min. Så er vel egentlig bare å konstatere at harddisken er ødelagt. Da brenner jeg ut det som er å redde på den ene partisjonen og så sender jeg den inn jeg. Siden Maxtor har 3års garanti så :) Takk for alle svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...