Gå til innhold

2 GB RAM, fremtidsplaner?

Ole.

Anbefalte innlegg

Hei

Hvor lenge vil det være aktuelt å bruke DDR1 RAM på hovedkort? Vurderer å kjøpe OCZ.

Har planer om oppgradering av PC etter hvert, senest sommeren 2006 og lurer derfor på om jeg heller skal vente med å kjøpe? Kommer til å kjøpe AMD.

Primært er det for å spille BF2, men også videoredigering.

Mvh Ole.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ok, kanskje jeg skal nøye meg med 1 GB istedet. Bør jeg gå for 2x512 MB eller 1x1024 GB? Har det egentlig så mye å si?

Ole

1xdimm ( Eller bare en ram brikke ) kan ikke kjøres i dualram.

Utenom det er det vell ikke så stor forskjell.

Når det gjelder ram så kan jeg si at om du går for 2gb burde du kjøpe 2x1024. Bestemmer du deg at det holder med 1024 hadde jeg gått for 2x512 (2,0.2.2.5) low latancy ram. Dette forde da kjører de i dual ram og forde 512 low latancy brikker er litt raskere enn 1024 low latancy ( 2,0.3.2.5) brikker.

Har du et ok budsjett og vurderer 1024 nå, med oppgradering senere vill jeg si kjøp 2x1024 med en gang. Det koster ikke mer enn 2000 for et 2x1024 low latancy sett og de som kommer i dobbel pakker er testet sammen for opptimal ytelse.

1024 nå og 1024 senere tror jeg ekke noe vits. Man kan også i den sammenheng også si at man på en ny pc man kjøper i dag ( til spilling, windows og ikke tunge 3d programer ol ) ikke egentlig trenger 2gb. Personlig tror jeg ikke jeg en gang har brukt i nærheten av mine 2gb selv med en god del programer oppe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...