Ayabara Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Jeg skal igang med jobben med å redigere bildesamlingen min. Jeg kommer ikke til å drive "hardcore-redigering" i photoshop. Skal få gjort det jeg trenger i Picasa og/eller AcdSee. Er det noen som kan gi meg et begynnertips om en vanlig rekkefølge ved redigering av bilder? Må vel som regel gjennom de vanligste trinnene. Farge, kontrast, lysstyrke og beskjæring (glemte jeg noen?). Hvis noen har tips om noen gode tutorials så er jeg lutter øre. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 du trenger ikke å vite så veldig mye du har vel nemt det meste PS. hoved tips. Få bildene så pene som mulig Lenke til kommentar
Elph Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Beskjæring (eventuelt rette opp horisont eller lignende) --> Justere levels --> justere farge/fargemetning --> retusjering --> eventuelt korrigere kontrast --> oppskarping (Unsharp mask eller helst smart sharpen) --> eventuelt lage om til sort/hvit (bruker BW Workflow fra www.fredmiranda.com) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå